A hazai csomagolóipar egyes szegmenseiben még hiányoznak gyártókapacitások, de már nincs kimutatható különbség a magyar és a nyugat-európai vállalkozások versenyképessége között. A hazai csomagolás-felhasználás elérte az évi 310 milliárd forintot, aminek csaknem fele (140 milliárd) azonban az importtermékekből származik. Ezt részben ellensúlyozza a magyarországi vállalkozások 90 milliárd forint értékű exportja.
Az import-többlet elsősorban arra vezethető vissza, hogy méretgazdaságossági okok miatt egyes termékeket továbbra sem állítanak elő Magyarországon. A színes üvegekből készült palackok például száz százalékban importból származnak, noha a hazai felhasználás az utóbbi időben nőtt. Igaz, az üvegfelhasználás így is jelentősen csökkent, aránya már nem haladja meg a 3-4 százalékot. A csomagolóanyagok közül a papír továbbra is őrzi elsőségét 43-47 százalékos részesedéssel, közel egyharmados részesedéssel második a műanyag, a fémek pedig a harmadik helyre kerültek, 13-15 százalékkal.
A verseny az európai uniós csatlakozással tovább erősödött, s a közeljövőben új belépők megjelenésére is számítani lehet. A hazai cégek expanziós kedve is növekszik, így például a Karsai Holding jelenleg Erdélyben hajt végre termelő-beruházást - számol be a Világgazdaság.