A hirdetmény szerint tavaly év végén összesen 754 millió forintos munkára szerződött le a Humán Telex és a Mindshare Kft. a Budapest 2024 Zrt.-vel az olimpiai pályázatunk előkészítésével kapcsolatban. A tender összesen 34 részből állt, melyek között érdekes tételekre bukkantunk.
A megszokott kommunikációs feladatok, kreatív tervezés, rendezvényszervezés és kampányok kigondolása mellett a nyertes társaságok feladata volt Csisztu Zsuzsát felkérni a Budapest 2024 pályázat háziasszonyának. A rész értéke 3,675 millió forint volt, vagyis a két cég ennyit kapott a minden bizonnyal néhány telefont és legfeljebb pár e-mailt igénylő munkára.
Ez ugyanakkor még mindig olcsóbbra jött ki, mint például a Duna Aréna sajtóbejárása. Ezt ugyanis 17,6 millióért végezhették el, ami szintén nem igényelhetett túl sok erőfeszítést.
A kommunikációs tevékenység során a hirdetményből a mára meghiúsult tervekről is kaphatunk némi információt.
- 8,4 millió forintból a "Pályázat beadási ünnepség" koncepcióját készítették volna elő és bonyolították volna le,
- 20 darab egyetemi eseményt is tervezte, ennek előkészítése 6,6 millióba került volna,
- április-június időszakban egy "Egy csapat vagyunk kampányt" terveztek, az előkészítésre 7,2 millió ment volna,
- július-szeptember hónapokban pedig "Szurkoló kampányt" bonyolítottak volna le, az előkészítés 6,6 millió,
- tervben volt az "Olimpia Napja" is, a koncepció kidolgozására 4,6 millió ment volna el.
Noha a tavaly decemberben megkötött szerződések mára már nem élnek, az egyes részek alapján januárban és februárban közel 55 millió forintot biztosan elköltöttek az olimpiai pályázatot kommuniáló TPB kampány megjelenéseire vonatkozó médiavásárlásra, valamint a kampány koncepció és kreatív fejlesztésére, a produkció koordinálására és lebonyolítására. Ebből jutott még a januári és februári rendezvényekre, kitelepülésekre is.
mfor.hu