2017. szeptember 4. 10:01

Az állomásokra 24,1 milliárd forint megy el, az alagúti munkákra 47,8 milliárd. Tarlós szerint "kétségbeesett ostobaság", hogy nincs fedezet a teljes felújításra.

Aláírták a 3-as metróvonal északi - Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti - szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietlesky Vasúttechnika Kft. képviselői.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója (j), Völgyesi Zsolt Károly, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetője (k) és Horváth Róbert, a kft. műszaki igazgató aláír (MTI)

Tarlós István főpolgármester közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében 2020. július 24.

Az állomások felújítására vonatkozó, a Strabag Építőipari Zrt.-vel megkötött szerződés szerint az állomások műszaki átadás-átvételének lezárása, a forgalomba helyezés határideje 2018. november 30., a végső átadás-átvételé pedig 2018. december 30.

Az alagúti, vágányépítési munkákra, a biztosítóberendezés felújítására, a vasúti távközlési, központi diszpécserrendszerek korszerűsítésére vonatkozó, a Swietlesky Vasúttechnika Kft.-vel megkötött szerződés szerint a valamennyi munkára vonatkozó végső átadás-átvátel határideje 2020. augusztus 24.

A szerződéseket Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgató, a Strabag Építőipari Zrt. részéről Márkus György és Fövényi Gábor igazgatósági tagok, a Swietlesky Vasúttechnika Kft. részéről Völgyesi Zsolt Károly ügyvezető és Horváth Róbert műszaki igazgató írta alá.

Tarlós István főpolgármester érkezik jobbról. Balra az aláírók, Völgyesi Zsolt Károly, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetője (b) és Horváth Róbert, a kft. műszaki igazgató (b2), valamint Márkus György (b3) és Fövényi Gábor (b4), a Starabag Építőipari Zrt. igazgatóságának tagjai. (MTI)

A főpolgármester kijelentette: "a 25 éve aktuális felújítást elkezdjük". A most aláírt szerződésekkel érintett munkák összetettek, azoknak vannak felszíni fázisai is, a kivitelezési munkák napokon belül megkezdődnek. A főváros önerőből biztosítják a metrópótláshoz szükséges buszokat az északi szakasz munkálataihoz - tette hozzá Tarlós István.

A sajtóban az elmúlt egy-két hétben megjelent egyes írásokra reagálva "kétségbeesett ostobaságnak" nevezte, hogy megkezdendő munkáknak ne lenne meg a fedezete. Rámutatott, hogy hatályos a kormánnyal kötött 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés.

Az állomások akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta: annak örülnének a legjobban, ha minden állomás a legmagasabb szintű akadálymentesítést tudnának megvalósítani, de annyit csinálnak meg, amennyi forrásuk van erre. A főpolgármester azt mondta: a kérdés úgy merül fel, ha most a legmodernebb, legteljesebb körű akadálymentesítést nem tudják biztosítani, akkor "jelentkezzen az, aki azt mondja, hogy akkor maradjon el a 3-as metró felújítása".

Tarlós István az ígérte: a lehetőségük, a mozgásterük végső határáig elmennek az akadálymentesítésben. Ugyanakkor ha nem lesz teljes körű az akadálymentesítés, akkor sem tudunk lemondani a 3-as metró felújításáról - fűzte hozzá.

A főpolgármester közölte, hogy az északi szakaszon lifteket építenek az Újpest-Központ, az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca és Forgách utca állomásokon. Az Árpád-híd állomásnál már van lift, egyedül a Dózsa György úti állomáson nem lesznek liftek, de a meglévő lépcsők mellé mozgólépcsőket építetnek.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.