2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakértők becslése szerint a pártok által a választásra fordított összeg elérheti idén a 3 milliárd forintot, a területen érdekelt ipari és szolgáltató cégek nem fűznek vérmes reményeket az előttünk álló hetekhez - írja a Napi Gazdaság.

A média- és reklámpiaci szereplők szerint a választási küzdelem megpezsdítheti a piacot, amelynek eredményeképpen az idei reklámköltések növekedési üteme idén is dinamikus lehet. A pártkiadások egyrészt növelhetik a médiatulajdonosok bevételeit, ott pedig, ahol kevés szereplő osztozik a reklámhordozókon, árfelhajtó hatása is lehet a kampánynak - mondta el a Napi Gazdaságnak Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója.

Hogy a médiatulajdonosok bevétele végül hogyan alakul az a kereskedelmi reklámtevékenység más szereplőinek viselkedésétől is függ, a hirdetők egy része ugyanis ilyenkor visszafogja a költéseit, mivel a kommunikációs zajban nem jut el az üzenet a fogyasztókhoz.

Ugyan a jogszabályok korlátozzák a pártok által a kampányra fordítható összegeket, egy-egy szervezet maximum 386 milliót költhet ilyen tevékenységre, a kiskapuk kihasználásával azonban ezt túl lehet lépni. A szakértők szerint a pártok összességében 3 milliárdot fordítanak idén a választási hadjáratra - írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!