A média- és reklámpiaci szereplők szerint a választási küzdelem megpezsdítheti a piacot, amelynek eredményeképpen az idei reklámköltések növekedési üteme idén is dinamikus lehet. A pártkiadások egyrészt növelhetik a médiatulajdonosok bevételeit, ott pedig, ahol kevés szereplő osztozik a reklámhordozókon, árfelhajtó hatása is lehet a kampánynak - mondta el a Napi Gazdaságnak Macher Szabolcs, az OMD Médiaügynökség ügyvezető igazgatója.
Hogy a médiatulajdonosok bevétele végül hogyan alakul az a kereskedelmi reklámtevékenység más szereplőinek viselkedésétől is függ, a hirdetők egy része ugyanis ilyenkor visszafogja a költéseit, mivel a kommunikációs zajban nem jut el az üzenet a fogyasztókhoz.
Ugyan a jogszabályok korlátozzák a pártok által a kampányra fordítható összegeket, egy-egy szervezet maximum 386 milliót költhet ilyen tevékenységre, a kiskapuk kihasználásával azonban ezt túl lehet lépni. A szakértők szerint a pártok összességében 3 milliárdot fordítanak idén a választási hadjáratra - írja a Napi Gazdaság.