2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV szerint 2006 tavaszától már forgalomba állhatnak a Stadler FLIRT típusú vonatjai a három elővárosi szakaszon. A keddi KDb-döntés nyomán lezárult tender féléves csúszása eddig 800 millió forintos kárt okozott a vasúttársaságnak, s így közvetve az adófizetőknek.

3 millióan utazhatnak európai körülmények között

Évente 3 millió utas érintett

A FLIRT-ök a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon közlekednek majd, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába. A MÁV szerint ezzel új időszámítás kezdődik az elővárosi közlekedés programjában. Az utazás gyorsabb és megbízhatóbb lesz a környezetbarát, energiatakarékos motorvonatokon, amelyek évente mintegy 3 millió embert szállítanak majd.

Az esélyegyenlőségi törvény előírásainak megfelelően a vonatok akadálymentesen megközelíthetőek: a mozgássérültek könnyen szállhatnak fel, illetve le. A szerelvényekkel az emberek még ebben az évben járműbemutató keretében ismerkedhetnek meg.

Stadler: 13 milliárd forint előny, 2250 munkahely

A MÁV szakmai meggyőződése, hogy a Stadler versenytársánál korszerűbb műszaki paraméterekkel rendelkező motorvonatot kínált - a karbantartási szolgáltatással együttesen -, ráadásul sokkal kedvezőbb áron. Az induló ajánlatokhoz képest a MÁV összességében mintegy 40 milliárd forint megtakarítást ért el a szerződéses ár tekintetében, s a Stadler ajánlata 13 milliárd forinttal volt előnyösebb a Bomardier-énél, áll a közleményben.

[ajanlo=521][igazitas=right/]A FLIRT-ök gyártása részben, üzembehelyezése teljes egészében Magyarországon valósul meg. A Ganz Transelektro transzformátorokat és motorokat szállít a vonatokhoz, valamint koordinálja a belső terek kialakításában résztvevő kisebb alvállalkozókat. Az összeszerelést a MÁV Északi Járműjavítója végzi majd.

A hazai partner által koordinált magyar cégek beszállítói részesedése az induló 20-23 százalékról a 15. motorvonatnál 27-30 százalékra nő, és a 28. vonatnál eléri a 40-42 százalékot. Ezzel lehetőség nyílik a teljes elektromos-elektronikus hajtáslánc magyar gyártására. A beruházással 2250 új magyar munkahely jön létre.

A Stadler a vonatok karbantartására és tisztítására Pusztaszabolcson fenntartó bázist hoz létre a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhely területének és infrastruktúrájának megvásárlásával, illetve fejlesztésével. A pusztaszabolcsi beruházás már ősszel elkezdődik.

Wéber Balázs
Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!