A beruházás összesen 212 milliárd forintos támogatást kap, ebből 181 milliárd forint uniós forrás, 41 milliárd forint költségvetési támogatás. A projektigazgatóság tájékoztatása szerint a 4-es metró első szakasza összesen 353 milliárd forintba kerül.
Az NFÜ közleménye szerint a 4-es metró megépülésével "fellélegezhet" Budapest közlekedése. A megépülő metró naponta 350 ezer utas közlekedését teszi gyorsabbá és kényelmesebbé. A beruházás várhatóan 2012-ben fejeződőik be műszakilag.
Az NFÜ a projekt uniós támogatásával kapcsolatban kiemeli, hogy beruházás az unió számára is kiemelten fontos, hiszen környezetvédelmi szempontból is hozzájárul egy nagyváros környezetbarát közlekedésének megteremtéséhez.
A mostani döntéssel immár 11 nagyprojekt kapott brüsszeli igent, ezeken felül további 16 nagyprojekt van túl a kormánydöntésen, amelyek közül 12 már Brüsszelben várja a támogató döntést. A magyar fejlesztéspolitika sikerének tekinti az NFÜ, hogy az Európai Unió tagországai közül Magyarország nyújtotta be Brüsszelnek a legtöbb nagyprojektet.
Az NFÜ emlékeztet arra, hogy az elmúlt napokban döntött Brüsszel a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésének támogatásáról. Ez a beruházás volt az első közlekedésfejlesztési nagyprojekt az unióban, amelyet a 2007-13 közötti időszakban Brüsszel a támogatásáról biztosított.
A most elfogadott nagyprojektek is részét képezik annak az 1200 nagyberuházásnak, amelynek uniós és hazai forrásból finanszírozott projektjei a magyar vállalkozásoknak 2440 milliárd forint értékben adnak megrendeléseket a következő két évben. Ezek közül 850-re már megkötötték az uniós támogatási szerződést, közel 500 projekt esetében, 800 milliárd forint értékben pedig már elindult vagy a közeljövőben indul a kivitelezés - áll az NFÜ közleményében.