A magyar játékpiac forgalma 2019-ben az előző évi 45-50 milliárdról 50-53 milliárd forintra nőtt a közel 25 százalékos részesedésével piacvezető, és tavaly 13,17 milliárd forint éves forgalmat realizáló Regio Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint.
A vállalat jó évet zárt 2019-ben: az átlagos kosárérték mellett emelkedett az eladott játékok darabszáma, valamint 5 új áruházat is nyitott, így országszerte már 40 helyen várják a vásárlókat.
A Regio Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint a teljes magyar játékpiac 2019-ben az előző évi 45-50 milliárd forintról 50-53 milliárd forintra nőtt. A hagyományos játékok belföldi forgalmának negyedét adó vállalat tavaly 8 százalékos növekedéssel 13,17 milliárd forintos árbevételt ért el.
„A bővüléshez hozzájárul az eladott játékok darabszáma is; 2019-ben 840 ezerrel több terméket értékesítettünk, mint 2018-ban. Ezzel párhuzamosan 16 százalékkal, 7038 forintra nőtt a hagyományos bolti vásárlás, és 21százalékkal, 10 ezer forintra az online beszerzés átlagos kosárértéke” – mondta el Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője.
A legnépszerűbb látékkategóriák 2019-ben a LEGO, a társasjáték, a játékbaba, a kreatív Játék és a távirányítós autók voltak.