Az újság értesülése szerint a BAA és a Macquarie vezeti azt az öt cégből álló mezőnyt, amelyet a magyar kormány kért fel végleges ajánlattételre november közepéig. A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző, sikertelen fordulóban állítólag a német Hochtief építőipari csoport ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltető cégért. Még ez az ár is az eredmény hússzorosára értékelte volna a magyar céget, ami rekord ár-profit szorzó lenne az európai repülőterek között.
A The Sunday Times szerint a BAA ajánlata "új mércét állít fel" az elmúlt évek privatizációs és tőzsdei kibocsátási hullámában mind magasabb árakon elkelő európai repülőterek értékelésére.
A cikkben idézett banki források szerint ugyanakkor az ausztrál Macquarie, amely már felvásárolta a nyugat-angliai Bristol repülőterét, valamint az M6-ost, Anglia egyetlen fizető autópályáját, és "ostrom alatt tartja" a Londoni Értéktőzsdét is, szintén vezető pályázónak számít.
A The Sunday Times egy név nélkül idézett, a "pályázók egyikéhez közelállónak" nevezett forrása szerint az előző forduló törlésével a magyarok "összesen mintegy két hetet vesztettek (...) Továbbra is azt várjuk, hogy még karácsony előtt győztest hirdetnek".
A BAA a világ első számú repülőtér-üzemeltetője; az övé a hét legnagyobb brit repülőtér. A cég működteti az öt londoni légikikötő közül a Heathrow-t - a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőterét -, a Gatwicket és a Stanstedet, emellett Southamptont, Glasgow-t, Edinburgh-ot és Aberdeent. A hét brit BAA-repülőtér együttes utasforgalma tavaly 140,1 millió fő volt; ennek csaknem felét a Heathrow adta, 67,1 milliós utasszámmal.
(MTI)
500 milliárd forintos ajánlat Ferihegyre
Kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) "ajánlati csatát vív" a fő versenytársnak tartott ausztrál Macquarie befektetési csoporttal a Budapest Airportért a legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető, a British Airports Authority (BAA), írta a The Sunday Timesra hivatkozva az MTI.