2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sajtóértesülések szerint augusztus elsején távozik posztjáról Peter Hartz, a Volkswagen személyzeti vezetője. Mint ismert, Hartz a közelmúltban kirobbant korrupciós ügy miatt másfél hete felkínálta lemondását a felügyelő-bizottságnak, amelyet az el is fogadott.

A 64 éves Hartz éppen ötven éve kezdte tanoncként karrierjét az autóiparban, most viszont magára vállalta a felelősséget az üzemi tanács vezetőinek megvesztegetése kapcsán kirobbant botrányban, s augusztus elsejével távozik posztjáról, értesült a Der Spiegel.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Hartz helyzetét nehezíti, hogy távozása nyomán újabb zavaros ügy került terítékre. 2002-ben ugyanis a vezetővel annak ellenére írtak alá új, ötéves szerződést, hogy egy felügyelő-bizottsági határozat szerint azt 63 évesnél idősebb igazgatósági tagok esetében csupán egy évre lehet megkötni. Hartz viszont annak lejártakor, 2007-ben már 66 éves lesz.

A szerződésre - felügyelő-bizottsági tagként - Alsó-Szászország egykori miniszterelnöke, Sigmar Gabriel is áldását adta. Az ügy pikantériája, hogy Gabriel - miután három hónap múlva elvesztette a választásokat - egy partnerével céget alapított, amely 2003 novemberében 100 ezer eurós tanácsadói megbízást kapott a VW-től.

Mint ismert, Hartz közeli bizalmasa volt Helmuth Schusternek, a VW leányvállalataként funkcionáló Skoda menesztett személyzeti főnökének. A VW személyzeti főnökét többek között azzal vádolták meg, hogy nem ellenőrizte az üzemi tanács szolgálati útjaira biztosított büdzsé felhasználását. Az üzemi tanács elnöke, Klaus Volkert már korábban benyújtotta lemondását.

Hartz korábban még élesen visszautasította azokat a vádakat, miszerint a cég vezetése drága luxusutakkal "megvette" volna az üzemi tanács tagjait. Nekik cserében a testületben a vezetés irányvonala mellett kellett érvelniük; a juttatás fejenként a 30 ezer eurót is elérhette.

Schustert azzal is gyanúsítják, hogy több más vezetővel, köztük Volkerttel együtt hat fedőcégből álló, az egész világra kiterjedő láncot hozott létre, hogy sápot húzzon a VW-hez kötődő beszállítói szerződésekből.

Schuster kenőpénzügye miatt, amely állítólag egy indiai VW-gyár létesítésével függött össze, a konszern első számú vezetője, Bernd Pischetsrieder elhalasztotta a tervezett indiai gyár építését.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!