2p

Magyarországon is érdemes lenne gyorsvasutat építeni, mert ez minőségi ugrást jelentene a vasúti szolgáltatásban, és versenyképes lenne a közúttal - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Az MTI érdeklődésére Heinczinger elmondta: az Európai Unió az érintett tagállamokkal tárgyalva, Magyarország számára is felajánlotta, hogy csatlakozzon a 2015. utáni lehetőségekhez, az óránként 200-250 kilométeres sebességgel közlekedő gyorsvasút megépítéséhez.

A vezérigazgató elmondta, hogy egyelőre még nem lehet tudni, hogy az Európai Unió 2013. után milyen pénzügyi lehetőségekkel rendelkezik. A magyar gyorsvasúti beruházáshoz egyelőre még nincs forrás. A vezérigazgató szerint akár vállalkozói tőkéből, koncessziós szerződés keretében is épülhetne a gyorsvasút.

Heinczinger István szerint egyelőre az a legfontosabb, hogy a 2007-2013. között a vasútfejlesztésre rendelkezésre álló mintegy 560 milliárd forintot fel tudja használni az ország a korridorok melletti pályák felújítására, bővítésére.

A Világgazdaság pénteki számában arról írt, hogy nemzetközi kormányszintű egyeztetések kezdődtek arról, hogy Magyarország miként kapcsolódhat be a területén áthaladó két szupergyors vonathálózatba. A tervek szerint a Franciaországból Szlovénián át érkező, Gyékényesnél belépő vonal Kaposvár és Dombóvár érintésével érne el Budapestig. A másik, északi vonal a salzburgi kiindulópontú, nagy sebességű hálózat Bécsen és Pozsonyon keresztüli meghosszabbítása lenne, szintén budapesti végponttal.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!