A GVH megállapította, hogy a BÁV-ZÁLOG Zrt., valamint a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt. megalapozatlanul használta a következő reklámállításokat az alábbi időszakokban:
• "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön” 2014. április 23. és 2014. augusztus 28. között;
• "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön aranyfedezetre” 2014. augusztus 29. és 2014. október 19. között.
A GVH nem fogadta el "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön" szlogenben szereplő piacelsőségi állítás alátámasztására benyújtott piackutatást bizonyítékként, mert a kommunikáció üzenetének megalapozását célzó kutatás kizárólag a tömbarany elzálogosítására szolgáló kölcsönügyletekre vonatkozott. Ezzel szemben a GVH vizsgálata feltárta, hogy a tömbarany elzálogosítására való kölcsönügyletek megoszlása csekély mértékű az egyéb kölcsönügyletek között. Így a mindennapi életben tömegesen előforduló nemesfém/aranyfedezet kategóriába eső aranyékszerek elzálogosítása esetén a piacelsőségi állítás használata nem volt megfelelően alátámasztva.
Ezek voltak az elmúlt évek legnagyobb válllati botrányai
A később használt "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön aranyfedezetre" szlogen esetében a GVH megállapította, hogy a vállalkozások olyan kutatási adatokra hivatkoztak bizonyítékként, amelyekkel a kommunikáció közzétételekor még nem rendelkeztek, áll a hivatal közleményében.
A jogsértésért 60 millió forint bírságot szabott ki a GVH a BÁV-ZÁLOG Zrt-re, valamint a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt-re egyetemlegesen, áll a hivatal által kiadott közleményben.
A BÁV Zrt. az MTI kérdésére közölte: jogorvoslattal él a GVH döntésével szemben. A cég álláspontja szerint ugyan egy technikai hibát valóban elkövettek, de minden vonatkozó jogszabályi előírást betartottak, és az eljárás során benyújtott piackutatás, valamint minden ettől függetlenül végzett vizsgálat alátámasztja a reklámban elhangzottakat.
mfor.hu