Térségünk a Sony-Ericsson egyik leggyorsabban növekvő piacai közé tartozik, mondta el Jan Wareby, a vállalat eladásért és marketingért felelős európai alelnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. [ajanlo=84][igazitas=left/] Az idén az előrejelzések szerint világszerte 600 millió mobiltelefon talál gazdára, ebből több mint 7 százaléknyit a vállalatuk értékesít. A Sony-Ericsson készülékek átlagára 157 euró, tette hozzá az alelnök.
Magyarországon még mindig a kamera nélküli alapkészülékeket keresik leginkább a vevők, így például az általuk gyártott T230-as modell a legkelendőbb, közölte Wágner Tibor, a társaság közép- és kelet-európai régióigazgatója. Wágner szerint 2005-ben Magyarországon még nem lesz igény a harmadik generációs mobilkészülékekre, elképzelhető azonban, hogy 2006-tól a harmadik generációs mobilok iránti nagyobb kereslet bővítheti a tavaly és idén 2 millió darab körüli újkészülék-eladást.
A társaság új harmadik generációs (UMTS) készülékkel is megjelenik a piacon, árulta el Wareby. 2005 karácsonya körül várhatóan a jelenleginél lényegesen alacsonyabb lesz az UMTS-készülékek ára, s így azok a nagyobb tömegek számára is elérhetővé válnak. Ehhez az is szükséges, hogy a szolgáltatók - hasonlóan a GSM-mobiltelefonokhoz - támogatást nyújtsanak a készülékvásárlóknak, tette hozzá az alelnök.
A cég nagy reményekkel várja, hogy Magyarországon is elinduljon az UMTS-szolgáltatás, s ha ez így lesz, akkor hazánkban is forgalmazzák majd a harmadik generációs készülékeket.
(MTI)
660 ezer mobilt ad el itthon a Sony-Ericsson
Magyarországon az idén mintegy 2 millió új mobiltelefont értékesítenek, ennek körülbelül egyharmadát a Sony-Ericsson adja el, s így versenyben van a piacvezető pozíció megszerzéséért. A hazai mobilosok körében még mindig a kamera nélküli alapkészülékek a legnépszerűbbek.