[ajanlo=474][igazitas=left/]A Menedzsment Fórum annak idején beszámolt róla, hogy az Air France-KLM tavaly év végén bejelentette: 2005. januárjától mintegy 40 százalékkal csökkentik áraikat, hogy hatékonyabban vehessék fel a versenyt a "fapados" járatokkal. A kedvezmény a KLM 66 különböző európai célállomásra induló járatát érintette.
Ez volt a KLM történetének legnagyobb árcsökkentése. Az új tarifák, melyek 2005 év végéig érvényesek lesznek, az eddigi akciós tarfákhoz hasonlítanak. A fapadosokkal ellentétben a KLM azonban a repülések alatt továbbra is ingyenes üdítőkkel kedveskedik utasainak.
A világ legnagyobb bevételű francia légitársaságának idei negyedéves forgalma 5,186 milliárd euró, holott a tavalyi második naptári negyedben még csak mindössze 4,917 milliárd euró volt. A személyszállítás bevétele 6,6 százalékkal 3,859 milliárd euróra nőtt, miközben a cég kapacitásai csak 4,9 százalékkal bővültek. A foglaltság 79,5 százalékos volt, ami 1,2 százalékos emelkedést jelent.
A teherforgalom 6,8 százalékkal hozott több bevételt, a kihasználtság ugyanakkor - a lassuló gazdasági növekedés és a gyenge európai export miatt - 3 százalékponttal csökkent, azaz 65,5 százalékra esett vissza. Az Air France-KLM hétfőn jelentette be, hogy az európai export gyengesége júliusban is rontotta teherszállító üzletágát: a kihasználtság 4,4 százalékponttal 62,1 százalékra zuhant.
Lapunk a Reuters nyomán hírt adott arról is, hogy az európai charterforgalom 5,5 százalékkal esett vissza múlt hónapban, ugyanakkor a menetrend szerinti járatok forgalma 3,8 százalékkal növekedett.
Menedzsment Fórum
6,7 százalékkal nőttek az Air France-KLM bevételei
Az Air France-KLM 5,5 százalékkal növelte forgalmát az egy évvel korábbihoz képest a második negyedévben. A javulást a légitársaság közleményében főként a személyszállítás jobb teljesítményének tudta be.