Mind a borotválkozó kellékekből - borotvapengék és eldobható borotvák -, mind pedig a borotválkozás előtti szerekből is többet adtak el a hazai kiskereskedelmi forgalomban, mint a megelőző időszakban, áll az AC Nielsen Piackutató vállalat 2004 májusától 2005 áprilisáig terjedő évben készített felmérésében.
[ajanlo=245][igazitas=left/]A borotválkozás eszközei közül a kiskereskedelmi értékesítésből az eldobható borotva 58 százalékkal, a klasszikus kétélű zsilettpenge 30 százalékkal, míg a pótfejek 12 százalékkal részesednek. Értékben a pótfejek 46 százalékot, az eldobható borotvák 44 százalékot, a kétélű pengék 10 százalékot képviselnek.
A kereskedelmi márkák ebben a kategóriában az átlagosnál kisebb, bár növekvő szerepet játszanak. A tavalyelőtti március-áprilisi periódusban 6, idén a harmadik-negyedik hónapban 10 százalékkal részesednek a kiskereskedelmi értékesítés mennyiségéből. A mennyiségben is, értékben is legkedveltebb borotválkozás utáni folyadékok literenkénti átlagára csökkent, a második legnépszerűbb balzsamoké növekszik, míg a zselé szintén olcsóbb lett az elmúlt két év során.
A borotválkozás előtti szerek értékben mért kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 3 milliárd forintot 2004. június és 2005. május között. Ebből 56 százalékot visz el az aerosolos hab, majd 28 százalékot az aerosolos zselé, 15 százalékot a krém, míg alig egy százalékot ért el a szappan és a folyadék együttes részesedése. Ebben a szegmensben a kereskedelmi márkák részesedése majdnem egy évi stagnálás után az idén emelkedett, és március-áprilisra elérte a 11 százalékot. Mivel ez a mutató is elmarad a napi fogyasztási cikkek átlagától, a jelek szerint a borotválkozás kellékei, valamint az előtte és utána használatos szerek gyártói márkái viszonylag erősek Magyarországon.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A női borotvák piacán is kiéleződhet a verseny
Nem akar minden reklámban szerepelni Beckham
Borotválkozni pedig kell
6 milliárdot költünk borotválkozásra
Évente 6 milliárd forintot költenek a magyarok borotválkozó kellékekre, derül ki egy most publikált felmérésből.