2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évente 6 milliárd forintot költenek a magyarok borotválkozó kellékekre, derül ki egy most publikált felmérésből.

Mind a borotválkozó kellékekből - borotvapengék és eldobható borotvák -, mind pedig a borotválkozás előtti szerekből is többet adtak el a hazai kiskereskedelmi forgalomban, mint a megelőző időszakban, áll az AC Nielsen Piackutató vállalat 2004 májusától 2005 áprilisáig terjedő évben készített felmérésében.

[ajanlo=245][igazitas=left/]A borotválkozás eszközei közül a kiskereskedelmi értékesítésből az eldobható borotva 58 százalékkal, a klasszikus kétélű zsilettpenge 30 százalékkal, míg a pótfejek 12 százalékkal részesednek. Értékben a pótfejek 46 százalékot, az eldobható borotvák 44 százalékot, a kétélű pengék 10 százalékot képviselnek.

A kereskedelmi márkák ebben a kategóriában az átlagosnál kisebb, bár növekvő szerepet játszanak. A tavalyelőtti március-áprilisi periódusban 6, idén a harmadik-negyedik hónapban 10 százalékkal részesednek a kiskereskedelmi értékesítés mennyiségéből. A mennyiségben is, értékben is legkedveltebb borotválkozás utáni folyadékok literenkénti átlagára csökkent, a második legnépszerűbb balzsamoké növekszik, míg a zselé szintén olcsóbb lett az elmúlt két év során.

A borotválkozás előtti szerek értékben mért kiskereskedelmi forgalma megközelítette a 3 milliárd forintot 2004. június és 2005. május között. Ebből 56 százalékot visz el az aerosolos hab, majd 28 százalékot az aerosolos zselé, 15 százalékot a krém, míg alig egy százalékot ért el a szappan és a folyadék együttes részesedése. Ebben a szegmensben a kereskedelmi márkák részesedése majdnem egy évi stagnálás után az idén emelkedett, és március-áprilisra elérte a 11 százalékot. Mivel ez a mutató is elmarad a napi fogyasztási cikkek átlagától, a jelek szerint a borotválkozás kellékei, valamint az előtte és utána használatos szerek gyártói márkái viszonylag erősek Magyarországon.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A női borotvák piacán is kiéleződhet a verseny
Nem akar minden reklámban szerepelni Beckham
Borotválkozni pedig kell

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!