A vizsgálat mintáját adó kétezer fiatal fele naponta fellép a világhálóra. Az amerikai tinédzserek ötven százaléka töltött már le valamilyen zeneszámot az internetről, negyven százalékuk szokott netrádiókat hallgatni, és nyolcvan százalékuk hallgatott zenét az interneten. A fiatalok egyharmada zenei videókat is szokott nézni a neten.
Az e-mailezés az amerikai tizenévesek 82 százalékának, a messangerek használata 72 százalékának tartozik a szokásos tevékenységei közé. A korosztály a hirdetők és a kereskedők szempontjából kiemelten fontos. Ezt támasztja alá, hogy a 8-12 éves internetezők 19 milliárd, a 20-21 évesek 61,3 milliárd dollárt költöttek áruházakban, illetve szolgáltatásokra.
A legnagyobb összegeket az internetezők közül a 13-19 évesek adták ki, akiknek az éves online költése 2003 júniusáig 94,7 milliárd dollárt tett ki, derül ki az eMarketerben közreadott tanulmányból.
94 milliárd dollárért vásároltak az amerikai tinédzserek
A Digital Marketing Services elemzése szerint a 13-19 év közötti fiatalok 82 százaléka hetente négy vagy több napon internetezik.