33 százalékkal magasabb volt a 2004. évi online reklámok eladásából származó bevétel, mint egy évvel korábban, derül ki az Interactive Advertising Bureau (IAB) és a PricewaterhouseCoopers adataiból. Az interaktív reklámozás manapság annyira felkapott, hogy jelenlétét nem lehet szó nélkül hagyni, a marketing mix meghatározó elemévé vált, vélekedik az IAB elnök vezérigazgatója.
[ajanlo=101][igazitas=left/]
A hirdetési kategóriák között a kiskereskedelem, az autógyártók, a szabadidő és szórakozás szerepel a legnagyobb arányban. Az összes reklámköltés 49 százalékát ezek teszik ki. Jelentős a számítástechnikai reklámok (18 százalék), valamint a pénzügyi szolgáltatások (17 százalék) aránya is. A sort az egészségügyi hirdetések zárják 6 százalékos részesedéssel.
A 2004-es év 9,6 milliárd dolláros bevételt hozott, az eddigi legjobb eredmények az utolsó negyedévében születtek (2,69 milliárd dollár). A szakemberek vélekedése szerint a 2004-es év igen kedvező volt minden szegmens számára, akár azonnali eredményeket akartak elérni egy-egy termék hirdetésével, akár egy új márka bevezetése vagy megerősítése volt a cél.
Menedzsment Fórum
9,6 milliárd dollár az online reklámbevétel
A növekvő internet penetrációnak köszönhetően a 2004-es online reklámbevételek nemcsak az egy évvel korábbi eredményeket szárnyalták túl, de jóval meghaladták a négy évvel korábbi prognózisokat is