Az idei parlamenti és a helyhatósági választások alig hoznak extra bevételt a magyarországi reklámpiacnak - mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke a szervezet X. jubileumi országos reklámkonferenciájának beharangozó sajtótájékoztatóján. A szakember szerint a pártok bő egy hónapig tartó hirdetéskampánya az intenzív megjelenés, és az emberek politika iránti érzékenysége miatt jelentős feltűnést keltenek, ám az erre fordított összeg az idei magyarországi reklámköltésen belül csupán néhány százalékos részarányt képvisel.
A reklámpiac nagysága tavaly 110-115 milliárd forint volt, az idén várhatóan az infláció körüli mértékben nő - közölte Levendel Ádám. A rendszerváltozás óta a reklámpiac dinamikusan, évente átlagosan 10 százalékkal bővült, ám 2001-ben a világgazdaság növekedésének lassulásával megtorpant. Az elnök szerint a reklámok összetételében változás következett be a kereskedelmi televíziók négy-öt évvel ezelőtti megjelenésével: az elektronikus médiumok aránya kis mértékben nőtt az írott sajtó rovására. A X. jubileumi országos reklámkonferenciát október 29-30. között Egerben rendezik meg.
A 120 milliárd forintnál többet költenek a cégek reklámra
Noha a politikai élet aktivizálódása nem hozott élénkülést a reklámpiacnak, előreláthatólag az idén sem törik a mintegy tíz százalékos bővülési trend.