Mi másként járunk el, mint a többi németországi járműgyártó - tette hozzá, emlékeztetve, hogy a konszernnek jelenleg 106 ezer alkalmazottja van. Nem is volt tervükben nagyobb mértékű létszámmérséklés az elmúlt egy év során. A cél, hogy megtartsák a munkahelyeket.
A BMW-vel ellentéteben minden nagyobb gyártó a munkabéreken kíván leginkább spórolni a következő időszakban. A legnagyobb európai autógyár, a Volkswagen költségcsökkentés címén akár 30 ezer munkahelyet is leépíthet középtávon, az elbocsátások főleg Németországot érintenék, hozta nyilvánosságra a közelmúltban a wolfsburgi székhelyű cég. Hasonlóan drasztikus lépést helyezett kilátásban a világ legnagyobb autógyára, a General Motors, amely 25 ezer fővel csökkentené az alkalmazottak létszámát.
A BMW személyzeti vezetője ugyanakkor azt is elmondta, nem kizárt, hogy takarékossági intézkedéseket hajtanak majd végre a sikertelen részlegeknél - idézte a lap beszámolóját az MTI. Ennek során azonban igyekeznek a lehető legmértékletesebben eljárni. Azt is előrevetítette Ernst Baumann, hogy a versenyképesség növelését fenntartandó Németországban nem hoznak létre új munkahelyeket. A vezető megjegyezte, hogy az egyik legnagyobb németországi egységüknél, Dingolfingben 15 év múlva is annyi autó kerül majd le a futószalagokról, mint most.