A cég szóvivője elmondta, hogy a termelésük fokozása és a szállítási határidők módosulása mellett megrendelések további visszamondására számítanak - bár a Boeing próbálja ezeknek a lemondásoknak a jelentőségét lebecsülni.
A Dreamliner már több mint hároméves csúszásban van, ráadásul folyamatosan határidő módosításokkal kellett szembesülnie a leendő vevőknek, ami a kínai légitársaság szkepticizmusát is erősítette a Boeinggel szemben. A China Eastern a továbbiakban átgondolja a hosszú távú stratégiáját, ennek egyik pontja, hogy a 24 Dreamliner (787-8) helyett inkább 45 Boeing 737-esre és 15 darab Airbus 330-ra tart igényt. A darabszám nem tűnik rossznak, de csak addig, amíg meg nem nézzük a bevételeket. Egy Dreamliner listaára ugyanis 193,5 millió dollár, ezzel szemben a 737-es ennek töredékébe, 89,6 millió dollárba kerül, bár a kínai légitársaság csak 73,3 millió dollárt fizet darabonként. A változás a Boeingnek 1,3 milliárd dollárjába kerül majd.
mfor.hu