3p

Hosszú idő után ismét magyar cég, a CBA Kereskedelmi Kft. került a Mai Piac szaklap által közölt kereskedelmi toplista élére, a METSPA-t és a Tescót megelőzve. Előrejelzések szerint idén több mint egy tucat hipermarket nyílhat Magyarországon.

Hosszú idő után ismét magyar cég, a CBA Kereskedelmi Kft. került a Mai Piac szaklap által közölt kereskedelmi toplista élére, a METSPA-t és a Tescót megelőzve. Előrejelzések szerint idén egyébként több mint egy tucat hipermarket nyílhat Magyarországon.

A CBA összforgalma 495 milliárd forint volt 2004-ben, ami 90 milliárd forint növekedést mutat 2003-hoz képest. Magyarországon hosszú évek óta először áll a lista élén hazai cég, a régióban pedig a társaság ezzel a teljesítményével a hatodik helyet szerezte meg, közölte Takács Zsuzsa, a lap főszerkesztője csütörtökön. Az élelmiszer- és fogyasztási cikk magyarországi kereskedelmi toplistája a cégek saját közlésén alapuló 2004. évi forgalmi adatok alapján készült el.

Második lett a Metro és a Spar közös beszerzési társasága, a METSPA, amely 450 milliárd forint forgalmat bonyolított 2004-ben, 40 milliárd forinttal többet az előző évinél. A harmadik helyet a Tesco Global Áruházak Rt. szerezte meg 415 milliárd forintos bevétellel, ami 60 milliárddal több az egy évvel korábbinál.

A negyedik helyezett Coop Hungary Rt. 360, az ötödik Reál Hungária Élelmiszer Rt. 240 milliárd forintos forgalmat ért el. Előbbi 23 milliárd, utóbbi 50 milliárddal növelte bevételét a múlt évben. A PROVERA-csoport - a Cora, a Match, az Alfa és a Profi üzletláncok beszerzési társasága - összességében 218 milliárd forintos forgalmat ért el, ami 4 milliárd forintos többletet jelez tavalyhoz képest. Az Auchan Magyarország Kft. 182 milliárd forint bevétellel zárta 2004-et, ami 26,5 milliárdos növekedést mutat.

Idén várhatóan tovább folytatódik a kereskedelem koncentrációja, és 2005-ben 15-16 hipermarket nyitására kerülhet sor Magyarországon, mondta el Szalóky Tóth Judit, a toplistát összeállító AC Nielsen ügyvezető igazgatója. A fogyasztási trendben egyre növekszik az igény a modern, kényelmi és egészséges termékek iránt. A vásárlói szokásokban az árérzékenység megmarad, a kényelmi szempontok közül pedig egyre inkább előtérbe kerül az elérhetőség, a széles választék.

Magyarország európai uniós csatlakozásával az import és a hazai márkák is versenyeznek. A magyar márkák több szegmensben - például a csokoládé, az alkohol piacán - is meg tudják tartani pozíciójukat, derül ki az ACNielsen adataiból.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!