2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Túlnyomórészt állami tulajdonban lévő cégek szerepelnek a legértékesebb kínai márkák top tízes rangsorában, közülük a China Mobile az első - derül ki a WPP marketingkommunikációs cég tanulmányából.

A lista szerint a China Mobile-t, a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), valamint a Kínai Építési Bank a három legértékesebb márka Kínában.

A londoni székhelyű WPP marketingkommunikációs szolgáltató cég szerdán közzétett jelentésében 35 ezer lakos megkérdezésével, üzleti eredmény és fogyasztói visszajelzés alapján rangsorolta a vállalatokat.

A világ legnagyobb telekommunikációs szolgáltatóját, a 600 millió előfizetőt magáénak tudó China Mobile értékét 53,6 milliárd dollárra becsli a tanulmány, ami - bár az első helyet idén is garantálta - 2010-hez képest négy százalékos mínuszt jelent.

Az idén Indiában, Pakisztánban és Európa-szerte új fiókokat nyitó ezüstérmes ICBC piaci értéke ezzel szemben egy év alatt 15 százalékkal, 43,9 milliárd dollárra növekedett. A Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank piaci értéke alapján jelenleg a világ legértékesebb bankja, világszerte több, mint 260 millió ügyfele van.

A bronzérmes Kínai Építési Bank szerényebb mértékben, egy százalékkal javított tavalyi teljesítményén, jelenlegi értékét a WPP 22 milliárd dollárra teszi.

A lista első tíz helyezettje közt állami tulajdonban lévő vállalatok, többségben pénzintézetek dominálnak. Kivételt jelent a hatodikként rangsorolt "kínai Google", a Baidu keresőóriás és a tizedik helyet kapó, szociális platformjaival milliókat vonzó Tencent, az egyik legnagyobb mikroblog-szolgáltató. Utóbbi versenytársa, a "kínai Twitter"-ként is emlegetett Sina is benne van az első harmincban, 244 százalékos éves növekedést produkálva az idén a 25. helyre küzdötte fel magát.

A tanulmány szerint a név egyre fontosabb a kínai vásárlók számára, akik a márkát a minőséggel azonosítják. A választás során évről évre nagyobb szerepet kap az internet és a szociális média, amelyek nemcsak a népszerűsítés és a reklám, de egyben a fogyasztói visszajelzés platformjaként is szolgálnak a vállalatok számára - áll a tanulmányban.

A kínai lista sajátossága, hogy az első ötven legértékesebb márka közt alig lehet világhíres névre akadni. Ilyen például a 26. helyen álló informatikai cég, a Lenovo és a 34. helyezett sörgyártó Tsingtao.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!