2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

153 826 jármű értékesítésével a Dacia mentette meg a Renault autócsoport piaci pozícióját.

A francia Renault autógyárcsoport az első félévben megőrizte piaci részarányát a világ személyautó- és könnyű teherjármű-piacán, és ezt szemlátomást a csoport román tagjának, a Dacia autógyárnak köszönheti.

A Renault csoport az első félévben 1 106 989 személyautót és könnyű teherjárművet adott el világszerte, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ezenközben a világpiac egészében is 16,5 százalékkal szűkült a Renault becslése szerint, így a csoport megőrizhette átlagosan 3,7 százalékos piaci részarányát ezekben a kategóriákban. Ebben az összesítésben még nincs benne a Ladát gyártó orosz AvtoVAZ, amelynek 25 százalékát tavaly márciusban vette meg a Renault egymilliárd dollárért.

A csoport által közölt adatokból azonban kiderül, hogy az első félévben e két kategóriában Renault-márkákból 898 666-ot adtak el, 21,5 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első félévben, a Renault-Samsung-Motors 1,4 százalékkal 54 497-re növelte értékesítését, viszont a Dacia 153 826 járművet értékesített világszerte, 20,3 százalékkal többet a tavalyi első félévinél, miközben a román autópiac vagy a felével zuhant az első félévben az egy évvel azelőttihez képest. A Dacia a termelésének 80 százalékát exportálja.

Ennél is erőteljesebbek a júniusi számok: a Renault-márkák értékesítése a múlt hónapban már csak 7,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, de a Dacia eladásai 40,8 százalékkal haladták meg a tavaly júniusit.

Az Automobile Dacia vállalatot 1966-ban alapították a Renault segédletével. A Renault 1999. júliusban megvásárolta a román céget, azóta másfél milliárd eurót fektetett bele, és a Dacia a legnagyobb román exportőr lett.

A Lada-márkákból júniusban 33 940 kelt el, 46,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt, közölték a Renault-nál.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!