4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kínai és dél-koreai autók mellett többek között a Dacia és a Lada márkái is megtalálhatók azon a listán, amelyen a világ legolcsóbb új autóit gyűjtötték össze. Az abszolút első azonban az indiai Tata, amelynek Nano modellje alig félmillió forintba kerül hazájában. Magyarországon a Dacia Loganért és a Dacia Sanderóért kell a legkevesebbet, mintegy kétmillió forintot kipengetni.

Zömében ázsiai gyártók modelljei kerültek fel arra a listára, amelyen a világ jelenleg elérhető legolcsóbb új autóit gyűjtötte össze mintegy húsz ország piaci tapasztalatai alapján a Financial Times Deutschland. A tekintélyes német gazdasági lapnál a felső határ 8000 euró (mintegy 2,16 millió forint) volt - tehát csak az ennél olcsóbb modelleket vették figyelembe. (Az árak az adókat nem tartalmazzák - a szerk.)

Tata: a világ legolcsóbb autója

Az indiai autógyártó, a Tata Nano modelljét hazájában már 1800 euróért (486 ezer forintért) meg lehet vásárolni - ezzel a Nano jelenleg a világ legolcsóbb autójának számít.

A Tata egyébként Törökországban is vezeti az "olcsósági" versenyt, igaz, az ár ott már lényegesen magasabb: az Indigo nevű modellért 7500 eurót kell letenni az asztalra.  

Térségünkben tarol a Dacia

A Dacia Logan több térségbeli országban is a lista élére került. Csehországban 6900 eurós árral (1,863 millió forint) sikerült megszereznie az első helyet (Romániában 5900 euróba kerül ugyanez a modell), emellett Szlovéniában és Szlovákiában is ez az autó számít a legolcsóbbnak. Németországban a Dacia Sandero áll a dobogó tetején 6990 eurós árral, magabiztosan megelőzve a 7990 eurós Nissan Pixót.         

Bár az FTD összeállításában Magyarország nem szerepel, a Napi Gazdaság szerint itthon szintén a Dacial Logan, illetve a Dacia Sandero a legolcsóbb - ezek a modellek kereken kétmillió forintos listaárukkal a legjobb ár/érték arányú modellek a piacon, állítja a lap.

Nem csak az oroszoknál olcsó a Lada

Szintén több országban sikerült kivívnia "a legolcsóbb új autó" címet a Ladának. Az orosz autógyártó 2105-ös márkája hazájában mindössze 3700 euróba, azaz mintegy egymillió forintba kerül.       

Franciaországban ennél már lényegesen többet kell kipengetni egy új modelljükért: az oroszországi Togliattiban készülő Lada Kalina már 7490 eurótól kapható.

Élmezőnyben a kínai és a koreai autók

Kínai autók három országban kerültek az élre: az egyik természetesen az anyaország, ahol három márkát - Jiangnan Alto, Dongfeng Xiaokang, Chana Starlight - már mintegy 3000 euróért be lehet szerezni. 

Szintén egy kínai márka, a Chana Benny áll a dobogó legfelső fokán Görögországban 6700 eurós árral, míg Chilében a Chery IQ-rt (más országokban Chery QQ) kell a legkevesebbet leperkálni, egészen pontosan 4400 eurót.

Mexikóban a dél-koreai Hyundai Dodge márkája 4800 eurós árával leszorította az első helyről az 5000 eurós kínai  FAW F1-et, és Nagy-Britanniában is egy koreai autó a nyerő: a Kia Picantót már 7000 euróért el lehet vinni az autószalonokból. Dél-Koreában egyébként a Daewoo Matiz vezeti a mezőnyt 3500 eurós árral.

Érdekesség, hogy az USA-ban is egy koreai márka, a Hyundai Accent került az élre 7150 euróval (épphogy megelőzve a Nissan Versót) - tehát a listán szereplő országok közül négyben vezetik a mezőnyt koreai masinák. 

Nem csak otthon vezet a Suzuki

A japán autók közül a Suzuki számít a legolcsóbbnak: a Jato Dynamics nemzetközi piackutató cég statisztikái szerint az Alto nevű modellre hazájában 5500 euróért lehet lecsapni, s ugyanez a márka vezeti a mezőnyt Ausztráliában is - igaz, ott már 6700 euróért "vesztegetik" ezt a modellt. 

A felmérésben szereplő országok közül német autó csupán egyben, Argentínában számít a legolcsóbbnak, ahol 6000 euróba kerül a Brazíliában készülő VW Gol. Szintén mindössze egy államban végzett az élen olasz cég: Lengyelországban a Fiat 600-as modellje 6150 eurós árral veri a mezőnyt az FTD összeállítása szerint.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!