2010. február 26. 13:31

Kínai és dél-koreai autók mellett többek között a Dacia és a Lada márkái is megtalálhatók azon a listán, amelyen a világ legolcsóbb új autóit gyűjtötték össze. Az abszolút első azonban az indiai Tata, amelynek Nano modellje alig félmillió forintba kerül hazájában. Magyarországon a Dacia Loganért és a Dacia Sanderóért kell a legkevesebbet, mintegy kétmillió forintot kipengetni.

Zömében ázsiai gyártók modelljei kerültek fel arra a listára, amelyen a világ jelenleg elérhető legolcsóbb új autóit gyűjtötte össze mintegy húsz ország piaci tapasztalatai alapján a Financial Times Deutschland. A tekintélyes német gazdasági lapnál a felső határ 8000 euró (mintegy 2,16 millió forint) volt - tehát csak az ennél olcsóbb modelleket vették figyelembe. (Az árak az adókat nem tartalmazzák - a szerk.)

Tata: a világ legolcsóbb autója

Az indiai autógyártó, a Tata Nano modelljét hazájában már 1800 euróért (486 ezer forintért) meg lehet vásárolni - ezzel a Nano jelenleg a világ legolcsóbb autójának számít.

A Tata egyébként Törökországban is vezeti az "olcsósági" versenyt, igaz, az ár ott már lényegesen magasabb: az Indigo nevű modellért 7500 eurót kell letenni az asztalra.  

Térségünkben tarol a Dacia

A Dacia Logan több térségbeli országban is a lista élére került. Csehországban 6900 eurós árral (1,863 millió forint) sikerült megszereznie az első helyet (Romániában 5900 euróba kerül ugyanez a modell), emellett Szlovéniában és Szlovákiában is ez az autó számít a legolcsóbbnak. Németországban a Dacia Sandero áll a dobogó tetején 6990 eurós árral, magabiztosan megelőzve a 7990 eurós Nissan Pixót.         

Bár az FTD összeállításában Magyarország nem szerepel, a Napi Gazdaság szerint itthon szintén a Dacial Logan, illetve a Dacia Sandero a legolcsóbb - ezek a modellek kereken kétmillió forintos listaárukkal a legjobb ár/érték arányú modellek a piacon, állítja a lap.

Nem csak az oroszoknál olcsó a Lada

Szintén több országban sikerült kivívnia "a legolcsóbb új autó" címet a Ladának. Az orosz autógyártó 2105-ös márkája hazájában mindössze 3700 euróba, azaz mintegy egymillió forintba kerül.       

Franciaországban ennél már lényegesen többet kell kipengetni egy új modelljükért: az oroszországi Togliattiban készülő Lada Kalina már 7490 eurótól kapható.

Élmezőnyben a kínai és a koreai autók

Kínai autók három országban kerültek az élre: az egyik természetesen az anyaország, ahol három márkát - Jiangnan Alto, Dongfeng Xiaokang, Chana Starlight - már mintegy 3000 euróért be lehet szerezni. 

Szintén egy kínai márka, a Chana Benny áll a dobogó legfelső fokán Görögországban 6700 eurós árral, míg Chilében a Chery IQ-rt (más országokban Chery QQ) kell a legkevesebbet leperkálni, egészen pontosan 4400 eurót.

Mexikóban a dél-koreai Hyundai Dodge márkája 4800 eurós árával leszorította az első helyről az 5000 eurós kínai  FAW F1-et, és Nagy-Britanniában is egy koreai autó a nyerő: a Kia Picantót már 7000 euróért el lehet vinni az autószalonokból. Dél-Koreában egyébként a Daewoo Matiz vezeti a mezőnyt 3500 eurós árral.

Érdekesség, hogy az USA-ban is egy koreai márka, a Hyundai Accent került az élre 7150 euróval (épphogy megelőzve a Nissan Versót) - tehát a listán szereplő országok közül négyben vezetik a mezőnyt koreai masinák. 

Nem csak otthon vezet a Suzuki

A japán autók közül a Suzuki számít a legolcsóbbnak: a Jato Dynamics nemzetközi piackutató cég statisztikái szerint az Alto nevű modellre hazájában 5500 euróért lehet lecsapni, s ugyanez a márka vezeti a mezőnyt Ausztráliában is - igaz, ott már 6700 euróért "vesztegetik" ezt a modellt. 

A felmérésben szereplő országok közül német autó csupán egyben, Argentínában számít a legolcsóbbnak, ahol 6000 euróba kerül a Brazíliában készülő VW Gol. Szintén mindössze egy államban végzett az élen olasz cég: Lengyelországban a Fiat 600-as modellje 6150 eurós árral veri a mezőnyt az FTD összeállítása szerint.

W. B.

Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.