2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Renault SA, Nissan Motor Co. és a Daimler AG autógyártó részvénycserével megpecsételt széleskörű együttműködést jelentettek be a méretgazdaságossági előnyök növelése, a költségek megosztása és új kompakt modellek, valamint üzemanyag-takarékos motorok közös fejlesztése céljából.

A Daimler 3,1 százalékos részesedésre tesz szert a Renault és a Nissan cégekben, amelyek viszont egyenként 1,55 százalékos Daimler paketthez jutnak. A kisautók gyártásában gyenge Daimler A Renault kompakt autók gyártásában szerzett tapasztalataiból profitálhat, a Renault és a Nissan pedig a Daimler motorgyártás terén szerzett tapasztalatait hasznosíthatja az együttműködés keretében.

A három autógyár az elektromos autók, valamint személygépkocsik mellett könnyű haszongépjárművek gyártásában szerzett tapasztalatait is megosztja egymással, emellett közösen fejleszt és alkalmaz majd dízel- és benzin üzemű motorokat. A megállapodás a következő generációs Smart és Twingo modellek fejlesztésében ölt majd konkrét formát, beleértve azok elektromos változatait, valamint a Smart és Twingo modellcsalád bővítését is, illetve az új modellek Mercedes karakterisztikákkal ellátott prémium kategóriájú változatait.

Az új modellek piaci bemutatása 2013-ban várható. A Smart fortwo (kétüléses) modelleket a franciaországi Hambachban, a négyüléses kompaktokat pedig a szlovéniai Novo Mesto-ban lévő Renault üzemben gyártják majd. A Mercedes-Benz Vito kis haszongépjárművek alapján kifejlesztett új városi furgon modellt a franciaországi Maubeuge-ben lévő Renault üzem készíti majd. A Daimler benzin és dízel motorjai átkerülhetnek a Nissan luxus szériájába, az Infinitbe, illetve a Renault-Nissan három- és négyhengeres dízel motorjait és hajtásláncát a Mercedes-Benz Vito haszongépjármű család új modelljeiben hasznosítják.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!