A Daimler 3,1 százalékos részesedésre tesz szert a Renault és a Nissan cégekben, amelyek viszont egyenként 1,55 százalékos Daimler paketthez jutnak. A kisautók gyártásában gyenge Daimler A Renault kompakt autók gyártásában szerzett tapasztalataiból profitálhat, a Renault és a Nissan pedig a Daimler motorgyártás terén szerzett tapasztalatait hasznosíthatja az együttműködés keretében.
A három autógyár az elektromos autók, valamint személygépkocsik mellett könnyű haszongépjárművek gyártásában szerzett tapasztalatait is megosztja egymással, emellett közösen fejleszt és alkalmaz majd dízel- és benzin üzemű motorokat. A megállapodás a következő generációs Smart és Twingo modellek fejlesztésében ölt majd konkrét formát, beleértve azok elektromos változatait, valamint a Smart és Twingo modellcsalád bővítését is, illetve az új modellek Mercedes karakterisztikákkal ellátott prémium kategóriájú változatait.
Az új modellek piaci bemutatása 2013-ban várható. A Smart fortwo (kétüléses) modelleket a franciaországi Hambachban, a négyüléses kompaktokat pedig a szlovéniai Novo Mesto-ban lévő Renault üzemben gyártják majd. A Mercedes-Benz Vito kis haszongépjárművek alapján kifejlesztett új városi furgon modellt a franciaországi Maubeuge-ben lévő Renault üzem készíti majd. A Daimler benzin és dízel motorjai átkerülhetnek a Nissan luxus szériájába, az Infinitbe, illetve a Renault-Nissan három- és négyhengeres dízel motorjait és hajtásláncát a Mercedes-Benz Vito haszongépjármű család új modelljeiben hasznosítják.
MTI/Menedzsment Fórum