2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Renault SA, Nissan Motor Co. és a Daimler AG autógyártó részvénycserével megpecsételt széleskörű együttműködést jelentettek be a méretgazdaságossági előnyök növelése, a költségek megosztása és új kompakt modellek, valamint üzemanyag-takarékos motorok közös fejlesztése céljából.

A Daimler 3,1 százalékos részesedésre tesz szert a Renault és a Nissan cégekben, amelyek viszont egyenként 1,55 százalékos Daimler paketthez jutnak. A kisautók gyártásában gyenge Daimler A Renault kompakt autók gyártásában szerzett tapasztalataiból profitálhat, a Renault és a Nissan pedig a Daimler motorgyártás terén szerzett tapasztalatait hasznosíthatja az együttműködés keretében.

A három autógyár az elektromos autók, valamint személygépkocsik mellett könnyű haszongépjárművek gyártásában szerzett tapasztalatait is megosztja egymással, emellett közösen fejleszt és alkalmaz majd dízel- és benzin üzemű motorokat. A megállapodás a következő generációs Smart és Twingo modellek fejlesztésében ölt majd konkrét formát, beleértve azok elektromos változatait, valamint a Smart és Twingo modellcsalád bővítését is, illetve az új modellek Mercedes karakterisztikákkal ellátott prémium kategóriájú változatait.

Az új modellek piaci bemutatása 2013-ban várható. A Smart fortwo (kétüléses) modelleket a franciaországi Hambachban, a négyüléses kompaktokat pedig a szlovéniai Novo Mesto-ban lévő Renault üzemben gyártják majd. A Mercedes-Benz Vito kis haszongépjárművek alapján kifejlesztett új városi furgon modellt a franciaországi Maubeuge-ben lévő Renault üzem készíti majd. A Daimler benzin és dízel motorjai átkerülhetnek a Nissan luxus szériájába, az Infinitbe, illetve a Renault-Nissan három- és négyhengeres dízel motorjait és hajtásláncát a Mercedes-Benz Vito haszongépjármű család új modelljeiben hasznosítják.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!