[ajanlo=271][igazitas=left/]A BA Rt. új tulajdonosa és annak tervei nagyban befolyásolják majd a ferihegyi gyorsvasút projektjét. Mint ismert, a TriGránit is indul a BA privatizációs pályázatán, az OTP-vel, a MOL-lal és az olasz Save repülőtér-üzemeltető társasággal közösen.
A MÁV a BA Rt.-vel közösen már készül a gyorsvasút megépítésére, ebbe azonban nem vonnák be a Ferihegy Express Kft.-t. Ehelyett a projektet PPP-program keretében valósítanák meg, mondta el a lapnak Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese. A Ferihegy Expresst még 2001-ben a TriGránittal közösen hozta létre a vasúttársaság.
Időközben a Ferihegy Express több hatástanulmányt és mérnöki tervet is készített a Nyugati pályaudvart a repülőtérrel összekötő gyorsvasútról, emellett a BKV Rt. 2005-2013-as fejlesztési terve is tartalmazza annak megépítését. Utóbbi esetben konkrét elképzelések még nincsenek, de a cég egyeztet a MÁV-val, írja a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyag:
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút
A Demján-cégen múlhat a ferihegyi gyorsvasút sorsa
A Demján Sándor érdekeltségi körébe tartozó TriGránit-csoport mindenképpen napirendre kívánja tűzni a ferihegyi gyorsvasút kérdését a Budapest Airport Rt. (BA) sikeres privatizációját követően, értesült a Világgazdaság.