Az elemzés tanusága szerint a nézők által értékelt olyan jellemzők alapján hasonlítottak össze 36 globálisan terjesztett márkát, mint az ismertség, tetszés és márka-elismertség.
Az eredmények azt mutatják, hogy a több tévécsatornával rendelkező háztartásokban a Discovery Channelt tekintették az első számú médiamárkának hét globális tévécsatorna közül. Emellett a csatorna nézettsége is a legmagasabb szintet mutatt, a csatornát hetente nézők száma 229 millió fő volt. A több tévécsatornával rendelkező háztartásokban a Discovery Channel az ESPN mögött a második helyen áll a nézett órák heti átlagát tekintve.
A Roper Reports Worldwide megállapítása szerint, a Discovery Channelt legjobb márkának megjelölő nézők kétharmada szerint a Discovery Channel egyedi és eredeti ötletekkel bíró, innovatív tévécsatorna, ezzel olyan globális csatornákat előz meg, mint a CNN és az ESPN.
A Discovery Channel a vezető globális médiamárka
A Roper Reports Worldwide független tanulmánya szerint a a Discovery Channe az első számú médiamárka, és a leggyakrabban nézett csatorna.