[ajanlo=326][igazitas=left/]A tiltakozó civilek levélben fordultak a szenátushoz, amelyben felhívják a figyelmet arra, hogy a telekommunikációs ágazat a fiatal gyermekeket tekinti legígéretesebb fogyasztói csoportjának. Ez szerintük az utóbbi évtizedek egyik legkártékonyabb tendenciája az amerikai gazdaságban.
A fogyasztói jogvédő tömörülés utal arra is, hogy a gyermekeknek szánt mobiltelefonokat a gyártók hasznos eszközként - amelyek megkönnyítik a szülőkkel való kommunikációt - vezetik be a piacra. A valóságban azonban a készülékek a hirdetőknek jelentenek óriási segítséget, amelyek telekommunikációs úton könnyűszerrel elérik a tapasztalatlan fogyasztókat.
"A gyermekeken keresztül szeretnék az iparág cégei a szülők vásárlási szokásaikat befolyásolni" - állítják. Az NPD Group adatai szerint a 9 és 11 év közötti gyermekek mintegy 22 százalékának van mobiltelefonja, a NOP Worldwide Technology mérései szerint a 10-11 évesek 14 százaléka mobilozik. A levélben felsorolt aggodalmak között szerepel, hogy a mobilokon keresztül szexuális tartalmakkal is bombázhatják a kiskorúakat, illetve az eszköz növelheti a daganatok kialakulásának a kockázatát a gyerekek körében.
A Walt Disney Co. nemrég erősítette meg azt a sajtóban már hosszabb ideje keringő hírt, miszerint Disney márkájú mobilokkal készül "berobbanni" a piacra. A Disney szóvivője szerint a készülékek csak jövő évben jelenhetnek meg az üzletekben. A fogyasztói jogvédők ugyancsak kereszttűz alá vették a Mattelt a Barbie-márkájú mobiltelefonjai, illetve a Hasbrot a "Chat Now" telefonos szolgáltatásai miatt.
Menedzsment Fórum
A Disneyt is támadják a gyermekmobilozás miatt
Mintegy 30 egészségügyi, oktatási és személyiségi jogvédő csoport a Commercial Alert szervezet irányításával azt követeli az amerikai kongresszustól, hogy szabályozza a gyermekek kegyeit kereső mobiltelefon-cégek működését - írja az AdAge.com