2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Anheuser-Busch InBev NV eladásra kínálta fel a SABMiller kelet-közép-európai márkáit az Európai Bizottság akvizíciót engedélyező döntésének elősegítése érdekében.

Az Európai Bizottság május 24-én teszi közzé döntését a SABMiller 100 milliárd dolláros megvásárlására tett ajánlatról. Az AB InBev-SABMiller egyesüléssel a világ legnagyobb söripari csoportja jönne létre 30 százalékos világpiaci részesedéssel.

A tranzakció a szükséges feltételek teljesülése esetén az év második felében valósulhat meg és feltétele a kelet-közép-európai márkák eladására tett ajánlatnak. Az AB InBev teljes egészében értékesíteni kívánja a SABMiller magyarországi, romániai, csehországi, szlovákiai és lengyelországi aktíváit, valamint a Pilsner Urquell Egyesült Államokon kívüli értékesítési jogait. Az Egyesült Államokban a Pilsner Urquell márkához fűződő jogokat már értékesítette a Molson Coors Brewing Co. vállalatnak.

Az ország, ahol nem illik hajat szárítani

Az Exane BNP Paribas elemzői mintegy 5 milliárd euróra becsülik az eladásra kínált sörmárkák, a Pilsner Urquell mellett a lengyel Tyskie és Lech, valamint a magyar Dreher és a román Ursus eladási értékét, amelyek együttesen 2,3 milliárd euró bevételt és 450 millió euró adó előtti eredményt hoztak a SABMillernek tavaly.

Az AB InBev hagyományosan nem tekinti fő működési területének a kelet-európai piacot, ahol márkáit jelenleg a Molson Coors terjeszti. Az Euromonitor adatai szerint a Carlsberg A/S és a Heineken NV után a SABMiller 15 százalékos részesedéssel a kelet-európai sörpiac harmadik legnagyobb szereplője. Az AB InBev piaci részesedése pedig 7,9 százalék.

Elemzői vélemények szerint az értékesítésre felkínált sörmárkákra versenyjogi korlátozások miatt nem valószínű, hogy vevőként jelentkezne a Carlsberg vagy a Heineken, de a Molson Coors is szinte kizárható a potenciális vevők sorából. Piaci szakértők szerint ezért a márkák valószínűleg az Asahi Group Holdings Ltd. vagy  pénzügyi befektető társaság tulajdonába kerülhetnek.

Az AB InBev ebben a hónapban korábban már megállapodott az Asahival a SABMiller Peroni és Grolsch prémium márkáinak, valamint a brit Meantime kézműves sörnek az eladásáról 2,55 milliárd euróért (2,90 milliárd dollár).

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!