A költségek csökkentése érdekében a cég megválik az olaszországi alkalmazottak 20 százalékától, valamivel több, mint 8000 főtől. A szakszervezet és a cég felsővezetése között ma kezdődnek az erről szóló egyeztető tárgyalások. A problémákat a szakemberek szerint az okozza, hogy a FIAT lemaradt a versenyben, az új modellekkel a versenytársak rendre megelőzik, így nem csoda, hogy a most piacra dobott Stilo komoly bukást jelentett. Ennek következtében a cég értéke drasztikusan esett, és jelenleg az 1985-ös mélypont óta nem tapasztalt szinten van.
Az értékesítések mind belföldön, mind külföldön visszaestek. A cég amely még mindig az egyik legjelentősebb piacának a hazai értékesítést tartja, új modelljével a Stiloval például nem tudott a tíz legjobban fogyó autó közé kerülni, miközben a konkurensek alsó középkategóriás járművei vezetik a listát.
A megoldás a felesleges kapacitások leépítésében, és egy erős társ, illetve tulajdonos személyében lehet. Ezért már jelenleg is 20 százalékos részesedéssel bíró GM az iparági elemzők szerint hamarosan tovább növeli részesedését az olasz autógyárban.
A FIAT is több embert küld el
Az eredetileg tervezettnél több alkalmazottjától fog megválni a FIAT, jelentették be a cégnél. Az 500 millió eurós költségprogram, melynek keretében a leépítéseket is megvalósítja a cég a termelés csökkentését is előirányozta. Emellett egyre valószínűbbnek látszik, hogy az olaszok eladják a veszteséges autógyártó üzletágat a General Motorsnak.