A felhasználók számára ez azt jelenti, hogy bárki jogitsztán felteheti a saját videóját vagy fotóját a Facebookra vagy az Instagramra olyan zenei aláfestéssel, hanganyaggal, amely a Universalhoz tartozik: nem vetetik le vele.
A megállapodás elvileg mindkét fél számára előnyös, hiszen a Facebook mindent elkövet annak érdekében, hogy az ő felületein osszanak meg a felhasználók a lehető legtöbb tartalmat. A Universal számára pedig ez egy új bevételi forrás.
A felek ugyan nem kommentálták a létrejött megállapodást, ám iparági források szerint a Facebook elég komoly összeget fizet előre a kiadónak, amely további tekintélyes összeghez juthat a többéves szerződés révén.
Lényeges körülmény, hogy a Facebook ezzel nem szerzett jogott egy saját Vevo-verzió létrehozására (a YouTube zenei csatornája, amely a kiadók tulajdonában van, és ahol a letöltések legnagyobb része keletkezik). Másrészt viszont a Universal számára ez az első licens-megállapodás, amely utat nyithat más hasonló megoldásoknak.
Despacito a Vevo-n (YouTube)
A Universal számára viszont talán a legfontosabb, hogy ez a megállapodás jó alapot jelenthet a Google-lel folytatott tárgyalásaihoz. Ugyanis a kiadók - bár örültek a YouTube-tól befolyó bevételeknek - folyamatosan arról panaszkodtak, hogy a Google videós közösségi platformja nem fizet nekik eleget.
Ezek után viszont joggal lebegtethetik be, hogy értékes tartalmaikat elviszik a világ legnagyobb videómegosztójáról a világ legnagyobb közösségi platformjára. Elég jó tárgyalási pozíciónak tűnik...
Nem épp lényegtelen körülmény, és nyilván nem véletlen, hogy a Facebook részéről az a Tamara Hrivnak tárgyalta le a ügyletet, aki korábban a YouTube részéről tette ugyanezt...
És nyilván az sem véletlen, hogy a Universal és a YouTube a múlt héten jelentette be a hasonló jellegű, több évre szóló megállapodásukat.
mfor.hu