2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Áldozatul eshet a legendás Mercury autómárka a Ford Motors fejlesztési terveinek; a detroiti vállalatóriás ugyanis két másik hazai márkája, a Ford és a Lincoln felélesztésére összpontosít - értesült a Los Angeles Times.

A találgatások azután láttak napvilágot, hogy Jerome York, Kirk Kerkorian milliárdos befektető autóipari tanácsadója közölte: a nehézségekkel küzdő Ford Motorsnak nagy lendületet adna, ha megszabadulna a Mercurytól. Kerkorian két hete szerzett 4,7 százalékos részesedést a cégben, és további befektetést helyezett kilátásba, ha a cég folyamatosan jövedelmező marad.

A lap szerint a Mercurynak bealkonyulni látszik. Míg a 80-as évtizedben évente félmillió jármű fogyott ebből a márkából, tavaly csak 168 ezer személykocsi és sportterepjáró talált gazdára. A visszaesés 2007-ben 23 százalék volt: a Chryslert és a General Motors által gyártott Hummert kivéve ez a legrosszabb mutató az amerikai autópiacon.

A statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek, átlagosan 55 évesek. A fényes múltú Grand Marquis modellt például 72 évesek veszik. A jachtszerű kocsival ma már szinte kizárólag idősek hajóznak az amerikai autópályákon. Az első Marquis 1939-ben gördült le a gyártószalagról; a bivalyerős nyolchengereseket azok vették, akik egy Fordnál többre vágytak, de egy luxuskategóriás Lincolnt nem engedhettek meg maguknak. A márka a popkultúra történetébe is beírta magát: James Dean egy 49-es fekete Club Coupéval száguldozott a Haragban a világgal című filmben. A Mercury akkoriban még a huszonévesek márkája volt, a 80-as évektől azonban súlyos identitási válságba került: sok modell ma már nagyon hasonlít a Fordokra, amelyek viszont több ezer dollárral olcsóbbak.

Aaron Bragman, a Global Insight piackutató cég elemzője szerint a Mercuryban legfeljebb még egy termelési ciklus maradt, "azután szinte bizonyosan visszavonul".

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!