2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Áldozatul eshet a legendás Mercury autómárka a Ford Motors fejlesztési terveinek; a detroiti vállalatóriás ugyanis két másik hazai márkája, a Ford és a Lincoln felélesztésére összpontosít - értesült a Los Angeles Times.

A találgatások azután láttak napvilágot, hogy Jerome York, Kirk Kerkorian milliárdos befektető autóipari tanácsadója közölte: a nehézségekkel küzdő Ford Motorsnak nagy lendületet adna, ha megszabadulna a Mercurytól. Kerkorian két hete szerzett 4,7 százalékos részesedést a cégben, és további befektetést helyezett kilátásba, ha a cég folyamatosan jövedelmező marad.

A lap szerint a Mercurynak bealkonyulni látszik. Míg a 80-as évtizedben évente félmillió jármű fogyott ebből a márkából, tavaly csak 168 ezer személykocsi és sportterepjáró talált gazdára. A visszaesés 2007-ben 23 százalék volt: a Chryslert és a General Motors által gyártott Hummert kivéve ez a legrosszabb mutató az amerikai autópiacon.

A statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek, átlagosan 55 évesek. A fényes múltú Grand Marquis modellt például 72 évesek veszik. A jachtszerű kocsival ma már szinte kizárólag idősek hajóznak az amerikai autópályákon. Az első Marquis 1939-ben gördült le a gyártószalagról; a bivalyerős nyolchengereseket azok vették, akik egy Fordnál többre vágytak, de egy luxuskategóriás Lincolnt nem engedhettek meg maguknak. A márka a popkultúra történetébe is beírta magát: James Dean egy 49-es fekete Club Coupéval száguldozott a Haragban a világgal című filmben. A Mercury akkoriban még a huszonévesek márkája volt, a 80-as évektől azonban súlyos identitási válságba került: sok modell ma már nagyon hasonlít a Fordokra, amelyek viszont több ezer dollárral olcsóbbak.

Aaron Bragman, a Global Insight piackutató cég elemzője szerint a Mercuryban legfeljebb még egy termelési ciklus maradt, "azután szinte bizonyosan visszavonul".

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!