A találgatások azután láttak napvilágot, hogy Jerome York, Kirk Kerkorian milliárdos befektető autóipari tanácsadója közölte: a nehézségekkel küzdő Ford Motorsnak nagy lendületet adna, ha megszabadulna a Mercurytól. Kerkorian két hete szerzett 4,7 százalékos részesedést a cégben, és további befektetést helyezett kilátásba, ha a cég folyamatosan jövedelmező marad.
A lap szerint a Mercurynak bealkonyulni látszik. Míg a 80-as évtizedben évente félmillió jármű fogyott ebből a márkából, tavaly csak 168 ezer személykocsi és sportterepjáró talált gazdára. A visszaesés 2007-ben 23 százalék volt: a Chryslert és a General Motors által gyártott Hummert kivéve ez a legrosszabb mutató az amerikai autópiacon.
A statisztikák szerint a Mercury vásárlói a legidősebbek, átlagosan 55 évesek. A fényes múltú Grand Marquis modellt például 72 évesek veszik. A jachtszerű kocsival ma már szinte kizárólag idősek hajóznak az amerikai autópályákon. Az első Marquis 1939-ben gördült le a gyártószalagról; a bivalyerős nyolchengereseket azok vették, akik egy Fordnál többre vágytak, de egy luxuskategóriás Lincolnt nem engedhettek meg maguknak. A márka a popkultúra történetébe is beírta magát: James Dean egy 49-es fekete Club Coupéval száguldozott a Haragban a világgal című filmben. A Mercury akkoriban még a huszonévesek márkája volt, a 80-as évektől azonban súlyos identitási válságba került: sok modell ma már nagyon hasonlít a Fordokra, amelyek viszont több ezer dollárral olcsóbbak.
Aaron Bragman, a Global Insight piackutató cég elemzője szerint a Mercuryban legfeljebb még egy termelési ciklus maradt, "azután szinte bizonyosan visszavonul".