A Fox News anyavállalata, a News Corporation idén januárban már bejelentette befektetőinek, hogy új üzleti csatornát indít 2005 második felétől, amely húszmillió néző számára lesz elérhető. A napokban azonban a Fox News vezérigazgatója, Roger Ailes azt nyilatkozta, vállalata még vizsgálja, van-e valós igény a piacon egy harmadik üzleti hírekre specializálódott csatornának. "Kérdés, hogy van-e egyáltalán valós közönsége az ilyen típusú televíziónak, vagy a potenciális nézők ma már inkább az internet segítségével tájékozódnak?" - vetette fel a kérdést Ailes.
A felvetés jogos, hiszen sem a General Electric tulajdonában álló CNBC-nek, sem a Time Warner érdekeltségű CNN-nek nem megy túl jól a szekere mostanában. A nézők elpártolását az üzleti televízióktól a nézettségi adatok egyértelműen mutatják, bár erre a CNBC azzal védekezik, hogy a piackutató cégek nem mérik, hányan nézik az adást a hivatalokban vagy más nyilvános helyeken. Bár a Fox News még nem cáfolta egyértelműen, hogy a tervezett csatornát mégsem indítja el, Roger Ailes úgy fogalmazott: "a ravaszt addig nem húzzuk meg, amíg nem vagyunk biztosak benne, hogy a lövésünk célba talál".
Menedzsment Fórum
A Fox News az idén új üzleti csatornát indíthat
A Fox News, Amerika egyik legnézettebb kábeles hírhálózata új üzleti csatorna indítását fontolgatja, adja hírül az MSNBC.com.