2001. december 3. 11:00

A MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. megállapodást kötött arról, hogy szombattól ez utóbbi társaság üzemelteti a Sopron-Szombathely vasútvonalat.

A 62 kilométer hosszú vonalon dolgozó 100 vasutasból 58 a GYSEV Rt. alkalmazottja lesz. Berényi János, a vasúttársaság vezérigazgatója elmondta, hogy a jövő év végéig villamosítani kívánják a teljes szakaszt.

December 1-jétől a MÁV Rt. helyett a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Rt üzemelteti a Sopron-Szombathely vasútvonalat. Erről írt alá megállapodást pénteken Kukely Márton, a MÁV Rt. vezérigazgatója és Berényi János, a GYSEV Rt. elnök-vezérigazgatója Budapesten. A Sopron-Szombathely vasútvonal üzemeltetésének átadása 62 kilométer hosszú, egyvágányú közforgalmat érint. A megállapodás 626,9 millió forint értékű kincstári tulajdonban lévő eszköz átadásáról szól. A vonalon dolgozó 100 vasutasból 58 a GYSEV-nél folytatja munkáját, 42-en a MÁV-nál maradnak.

Berényi János, a GYSEV Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a jövő év végéig szeretnék villamosítani a vonalat, illetve megteremteni a 60 kilométer/óra sebességgel való közlekedés feltételeit. A beruházásra 1,8 milliárd forintot költenek. A MÁV részéről Kukely Márton vezérigazgató elmondta, hogy a társaság nem tudta gazdaságosan üzemeltetni ezt a vonalat, és a magyar vasútnak konkurenciát jelentett a Sopron-Szombathely vasútvonallal párhuzamos, az osztrák oldalon meglévő vasúti hálózat. A GYSEV tervei között szerepel, hogy a Sopron-Szombathely közötti vonalat alternatív vasúti szállítási útirányként üzemelteti az adriai kikötők és Olaszország irányába.