Az internetes keresőrendszerek piacán vezető pozíciót betöltő Google bejelentette, hogy elkezdődött a tesztelése annak az új szolgáltatásának, amelynek a segítségével többek között helyi éttermekre, mozikra, üzletekre vagy éppen cégekre lehet rákeresni mobiltelefonon és más mobiltelekommunikációs eszközön keresztül, írja a Reuters.
[ajanlo=98][igazitas=left/]A Google lokális mobil-kereső szolgáltatása ma reggeltől érhető el az Egyesült Államokban és Kanadában. Az élesedő versenyben a Yahoo Inc. októberben rukkolt ki egy hasonló szolgáltatással, ami nemcsak az országos, de a helyi keresésre is alkalmas.
A Google Local lehetővé teszi a használók számára, hogy egyszerre 10 találatos helyi listát lásson. A szolgáltatás egy térképen tünteti fel az üzletek elhelyezkedését, feltünteti továbbá a pontos címet, elérhetőséget, valamint a javasolt megközelítési útvonalat.
A Google mobil rendszere egyelőre nem tartalmaz hirdetéseket, de a keresőrendszer-fejlesztő cégek nem titkolt célja, hogy beférkőzzenek a helyi hirdetési piac berkeibe. A Kelsey Group piackutató szerint a lokális hirdetés egyre nagyobb üzlet, 2009-re elérheti az 5,1 milliárd amerikai dollár forgalmat. A cég előrejelzései szerint a helyi keresőrendszerek reklámbevételei ennek a kétharmadát tehetik ki a jövőben.
Menedzsment Fórum
A Google is helyi keresőkben gondolkozik
Az internetes keresőrendszerek piacán vezető pozíciót betöltő Google bejelentette, hogy elkezdődött a tesztelése annak az új szolgáltatásának, amelynek a segítségével többek között helyi éttermekre, mozikra, üzletekre vagy éppen cégekre lehet rákeresni mobiltelefonon és más mobiltelekommunikációs eszközön keresztül.