3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ legnagyobb internetes kereső cége új közösségi szolgáltatást tervez, amivel felvennék a harcot a világ tetején csücsülő Facebookkal. A Google korábban Orkut néven üzemeltetett már ilyen felületet, ám az akkoriban piacvezető MySpace uralmát nem tudta megtörni.

A Google új szolgáltatásának neve Google+, ami struktúrájában nagyon hasonlatos a Facebookra, mert ugyanúgy lehet megosztani a gondolatokat, videókat. Ezenfelül a "barátok", avagy a további felhasználók és csoportok is hasonló rendszerben müködnek.

A "szokásos" szolgáltatások mellett a Google+ -ba integrálták a cég térképeit (Googlemaps) és képeit (Streetview) színesebbé téve a palettát.

mfor.hu: Minden bizonnyal jelentős számban lesznek olyan felhasználók, akik nem szívesen teszik majd közzé térképpel és képpekkel tartózkodási helyüket, vagy otthonuk helyszínét, hiszen már a Facebook eddigi szolgáltatásainál is sok emberben felmerült az adatbiztonság kérdése. Igaz, a Foursquare tengerentúli sikere azt mutatja, hogy nem mindenki ragaszkodik feltétlenül adatainak védelméhez.

Pro és Kontra

Josh Bernoff az amerikai Forrester Research elemzője szerint öngyilkosság direkt módon nekimenni a Facebooknak. A Google+ specifikus csoportoknak és azok tagjainak lehet érdekes, az elemző szerint kevés az esély arra, hogy oly popularítást érjen el, mint Mark Zuckerberg "gyermeke". Jelenleg a Facebook a világ legnépszerűbb közösségi csatornája, amely májusban 13 százalékot tudott "magáénak" a felhasználók napi interneten töltött idejéből, míg a Google "csak" 10 százalékot birtokol. Mivel a felhasználók egyre több időt töltenek a közösségi oldalakon (más típusú weboldalak kárára), ezért érthető a Google igyekezete a Google+-val.

Nem az első próbálkozás

A Google korábban próbálkozott a közösségi szolgáltatások terén, ilyen volt a tavaly megjelent Gmailhez csatolható Buzz is. Ennél is korábban, 2004-ben bemutatta a saját közösségi oldalát az Orkutot. Bár az oldal jelentős sikereket ért el bizonyos piacokon (például Brazília), esélye sem volt az akkor piacvezető MySpace-szel szemben. Igaz, aztán mindkét oldalt elsöpörte a Facebook globális térnyerése. Érdekesség, hogy akkoriban a magyar piacon az iWiW volt a meghatározó, melynek szintén nem tudott versenytársa lenni a Google alkalmazása, míg a Facebook a magyar piacon is megrengette a magyar közösségi oldal uralmát.

Orkut kezelőfelület, nem lett nagy siker

Google+

A Google az alkalmazást jelenleg a saját alkalmazottjain teszteli. Bradley Horowitz a Google termékmenedzsmentjének elnöke szerint egyébként ez a projekt soha nem lesz kész, mert a piacra történt bevezetése után is folyamatosan fejlesztik majd. A tervek szerint a szolgáltatást beépítik a Google egyéb termékeibe (Gmail, Googlemaps, stb.) is,  így élő fejléc mutatja majd ezeken az oldalakon a Google+ felhasználóra vonatkozó állapotát.

mfor.hu: KÍváncsian várjuk az új terméket, de a keresőóriásnak nagyot kell robbantania, hogy a Facebook-addikt felhasználókat elcsábítsák egy nem megszokott klónhoz. A felhasználói szokások megváltoztatása szempontjából fontos kritikus tömeg elérésére ugyanakkor a jelenlegi piaci viszonyok közt csak néhány nagyon erős cégnek - pl. a Google, Microsoft, Apple - van esélye.

Barnác Tamás

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!