2p

Kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból (IACC) a Gucci divatház, mert a szervezet a Gucci szerint pont a hamis termékek eladásából profitáló Alibaba internetes kereskedelmi portált felvette.

A Gucci neve szombaton már nem szerepelt az IACC-tagok között.    

Az IACC áprilisban hagyta jóvá a kínai Alibaba óriáscég felvételét, röviddel azután pedig a Micheal Kors New York-i divatcég ki is lépett. Ez utóbbi az Alibabát "a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelünknek" nevezte.

A Gucci, és más Kering Group márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, amelyből nem csekély nyereségre tesz szert. Az Alibaba szerint az ügy "felesleges pereskedés".

Az American Apparel botrányos hirdetései

Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együttdolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat.

Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel, vagy éppen a 21st Century Fox.

Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!