Noha a nehézségekkel küzdő gyártó épphogy életben tud maradni, a Wal-Mart számára az előkelőbb fogyasztók meghódításának kulcsa lehet. A kiskereskedelmi óriás így eredményesebben vehetné fel a versenyt a Target Stores-zal, amely a Mossimo, a Merona és az Isaac márkák tulajdonosa.
"A Tommy ugyanaz lehetne a Wal-Mart számára, mint a Martha Stewart a Kmart számára" - állítják iparági elemzők az Advertising Age szerint. Az áruházlánc középkategóriás termékeket már most is árul, a felvásárlással pedig sikeresen betörhetne a felsőkategóriás piacra.
A Hilfiger igen komoly pénzügyi problémákkal küszködik, 2004-ben például 1,8 milliárd dolláros forgalom mellett mindössze 7 milliós profitot realizált. A 2005-ös pénzügyi évre a cég még nem készítette el a hónap végéig esedékes jelentését, s a 2006-os első negyedéves jelentése is hiányos volt, bár kiderült belőle, hogy veszteségei kisebbek voltak, mint egy évvel korábban.
Elemzők szerint a Wal-Martnak bőven rendelkezésére állnak azok a pénzeszközök, amikkel az akvizíciót megvalósíthatja, ideje egy saját brand kialakítására azonban nincs, ezért mindenképpen ésszerű döntés lehet a felvásárlás. A kereskedelmi mamutvállalat korábban már befektetett egy saját arculatú márka kialakításába, ami azonban - noha tíz év múlva nagy siker lehet - jelenleg nem fejlődik elég gyorsan.