Kirill Popov és Loren McDonald tanulmánya szerint az internetes kiskereskedelmi vállalkozások forgalmából a Gmail egyelőre mindösze 0,1 százalékban részesül. A Hotmailhez kapcsolódik a reklámlevelek, kereskedelmi hírlevelek címzettjeinek 14,9 százaléka, az AOL levelezőrendszeréhez a 12 százalékuk, a Yahoo! levelezőrendszeréhez pedig 14,2 százalékuk. Az online nagykereskedelmi forgalomból a Gmail szintén igen alacsony, mindössze 0,2 százalékos arányban részesül.
[ajanlo=84][igazitas=left/]A kutatók azt is vizsgálták, hogy honnan érkeznek a Gmail felhasználói. Mint kiderült, a Google levelezőrendszerére inkább a Hotmailt használók váltanak: 2004 júliusában a 'Hotmailtől jött' a magukat újonnan regisztrálók 53 százaléka, augusztusban pedig 58 százaléka. A Yahoo! levelezőrendszeréről váltott 2004 júliusban a friss Gmail-felhasználók 27 százaléka, augusztusban pedig 26 százaléka. A harmadik negyedévben tehát kétszer annyian hagyták ott a Hotmailt a Gmailért, mint a Yahoo!-t. A felmérés során a jelenlegi 1,5-2 millió amerikai Gmail ügyfelet vizsgálták. 2005-re a Google levelezőrendszerére a várakozások szerint 5-10 millióan fognak áttérni.
(Menedzsment Fórum)
A Hotmail felhasználóit szívja el a Gmail
Egyelőre próbaverzióban futtatja a Google saját levelező szolgáltatását, a Gmailt, de a piacon máris aggodalmat kelt az új versenytárs feltűnése, derül ki az eMarketer cikkéből.