[ajanlo=474][igazitas=left/]A Hyundai dolgozói - a csütörtökhöz és péntekhez hasonlóan - hétfőn sem dolgoznak a munkanap egy részén. Az alkalmazottak csütörtökön kétórás, pénteken pedig hatórás részleges sztrájkot tartottak - írta korábban az mfor.hu. A hétfői munkabeszüntetést a műszakváltásra és éjjelre időzítik, ekkor két-két órára teszik le a szerszámokat - írja az AP.
A Kiánál és a Hyundainál tartott munkabeszüntetések az évek során "szokássá" - s a dél-koreai munkaügyi tárgyalások egyik módjává - váltak. Ezt támasztja alá a Kia szóvivőjének, Michael Choonak a nyilatkozata is, aki szerint a dolgozók lépése nem változtat a rendes üzletmeneten. A Hyundai szakszervezete a cég 1987-es alapítása óta majdnem minden évben sztrájkra szólította fel tagjait. Az egyetlen kivétel 1994 volt, miután 1993-ban a dél-koreai kormány a megszokottnál drasztikusabb tiltó eszközökhöz folyamodott.
Az ország második legnagyobb gyártója, a Kia 38 százalékát is a Hyundai birtokolja. A két vállalat együtt a világ kilencedik legnagyobb autógyártójának számít. 2004-ben 3,18 millió járművet szereltek össze, amivel a nyolcadik legnagyobb japán Hondától mindössze 230 darabbal maradtak le. A dél-koreai cégek közös célja, hogy 2009-re a hatodik legnagyobb gyártóvá váljanak.
Menedzsment Fórum
A Hyundai után a Kia dolgozói is sztrájkolnak
Leállt a munka Dél-Korea két legnagyobb autógyártójának néhány egységében. A múlthéten kezdődött Hyundai-sztrájkhoz a Kia Motors egyes részlegeinek dolgozói is csatlakoztak a magasabb bérek reményében. Az illetékesek szerint ez megszokott jelenség, s nem lesz különösebb hatással az üzletmenetre.