2p

Holtverseny alakult ki a digitális fényképezőgépek nemzetközi piacán, most először ugyanis a Kodak fej fej mellett halad a forgalmi adatok alapján az örök első Sony-val, áll az IDC legfrissebb jelentésében.

Az IDC kutatóintézetének legfrissebb felmérése a harmadik negyedév forgalmáról kimutatta, hogy a Sony egymillió darab eladott fényképezőgéppel a piac 20 százalékát uralja, a Kodak pedig mindössze tízezer darabbal maradt le, így piaci részesedése eléri a 19,8 százalékot. Harmadik helyen a Canon áll, amely 800 ezer kamerát adott el az elmúlt negyedévben, részesedése 16 százalékos. Ezután következik az Olympus a negyedik helyen, 12 százalékos piaci részesedéssel, és 600 ezres forgalommal.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
Chris Chute, az IDC digitális képalkotási szakértője úgy nyilatkozott, amióta kutatásokat folytatnak erről a piaci területről, ez az első eset, hogy a Sony előnye nem megkérdőjelezhetetlen. "Most kezdenek megtérülni a Kodak befektetései a digitális képalkotásba. Már nem csak az olcsó termékekre koncentrálnak, egyre inkább minőségi gépeket kezdenek gyártani. Továbbá sokkal agresszívebbek a partnerek útján való terjeszkedésben, amelyre jó példa a Dell-el való kapcsolatuk” – mondja Chute.

A Kodak, amely elsősorban a filmes fényképezés széleskörű elterjesztéséről ismert, dollármilliókat invesztált az elmúlt években a digitális váltásba. Így sikerült kifejlesztenie egy olyan technológiát, amely a kamera kijelzőjétől a nyomtatási szolgáltatásig minden területet átfog. A megnövekedett forgalom kivételesen jó karácsonyi szezont jelez, amely a képalkotásban érdekelt cégek számára is létfontosságú, hiszen forgalmuk mintegy 50 százalékát ilyenkor bonyolítják. "Éppen ezért most még nagyon nehéz megmondani, mindez hogyan befolyásolja majd az egész éves eredményeket” – mondja az IDC szakértője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!