Tavaly egy, a gyermekek egészséges táplálkozásáért kampányoló orvosszervezet már felszólította a kormányt, hogy törvényileg is szabályozza a fiatal fogyasztókat megcélzó élelmiszerreklámokat. A szakemberek azzal érveltek, hogy a gyártók évi 10-12 milliárd dollárt költenek ezekre a kampányokra, amelyek nagyban befolyásolják a gyerekek étkezési szokásait. Az elmúlt 30 évben megduplázódott az Egyesült Államokban az elhízott gyermekek száma.
A fokozódó nyomást nem csak a törvényhozás, hanem a nagyvállalatok is érzik. A vásárlók egyre inkább a diétás termékeket részesítik előnyben, és mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, emiatt már a Coca-Cola is gondba került az amerikai piacon. A Pepsi és a General Mills Company azt találta ki, hogy jól felismerhető emblémákkal jelöli meg az egészségesebb, tápanyagokban, vitaminokban és rostokban gazdag termékeiket. A hírek szerint tavasztól a Kraft is alkalmazza majd ezt a módszert.
Menedzsment Fórum
A Kraft Foods nem akarja tovább hízlalni az amerikai gyerekeket
A legnagyobb amerikai élelmiszergyártó úgy döntött, hogy inkább egészséges ételeket hirdet majd a 12 évesnél fiatalabb korosztálynak. Eközben mind a nagyvállalatokra, mind az amerikai kormányra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy tegyenek valamit az egészségtelen táplálkozási szokások ellen.