A Lufthansa 2009-ben vette át az irányítást a BMI felett, de azóta nem sikerült nyereségessé tennie a brit légitársaságot. Az idei év első kilenc hónapjában például 154 millió euró volt az üzemi vesztesége, 71 százalékkal több, mint egy éve. A céget igen érzékenyen érintették a tavaszi zavargások Észak-Afrikában és a Közel-Keleten, mivel sok járatot üzemeltet ebben a térségben.
Az árról nem adtak tájékoztatást a Lufthansánál, lapbeszámolók szerint 350-460 millió eurót kaphat a német légitársaság a brit cégért.
Két évvel ezelőtt a Lufthansa a részvények 70 százalékáért 261 millió fontot, hozzávetőleg 303 millió eurót fizetett a tulajdonosoknak, Michael Bishopnak és a SAS skandináv légitársaságnak.
A BMI azért érdekes az IAG számára, mert a londoni Heathrow repülőtéren 10 százaléknyi le- és felszállási résidővel (slot) rendelkezik, s ezzel együtt az IAG a repülőtér összes le- és felszállási résidejének 53 százalékát birtokolja.
Az IAG Európa harmadik legnagyobb légiforgalmi csoportja az Air France-KLM és a Lufthansa után.
MTI