Az Air Berlin 2,4 millióval növelte utasai számát, amely 2003-ban még valamivel 10 millió fő alatt volt. Közel ilyen mértékben sikerült a vállalat bevételeinek a növelése is, 19 százalékkal magasabb forgalmat produkált a társaság, amely így 1,05 milliárd euróra rúgott. A nyereségadatokról a cég illetékesei nem közöltek adatokat, csupán annyit mondott a vállalat első embere, Joachim Hunold, hogy a cég pluszban zárta a 2004-es esztendőt. Az idei évre vonatkozó előrejelzése során pedig az igazgató azt mondta, hogy amennyibe az olajárak nem emelkednek tovább, a cég erős nyereséggel zárrhat.
A légitársaság további dinamikus növekedést tervez, és a vállalat vezetésének nem titkolt célja, hogy majdan a piacvezető nemzeti légitársaság a Lufthansa eredményeit is megközelítsék. Egyes piaci szegmensekben, így például a spanyolországi utaztatás esetében ezt már sikerült elérni, az Air Berlin a nagyszámú német turistának köszönhetően a legnagyobb forgalmú külföldi légitársasággá vált.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Fapadosoktól kaphat óriásmegrendelést az Airbus
Rekordévet zár majd a vezető német fapados
Magyarországot is célba veszi a legnagyobb német fapados
A Lufthansa pozícióira pályázik az elsőszámú német fapados
Erőteljes növekedésének köszönhetően megőrizte a német piacon kivívott második helyét az Air Berlin. A cég 12 millió utast szállított a tavalyi évben, forgalma pedig meghaladta az 1 milliárd eurót.