2p

Erőteljes növekedésének köszönhetően megőrizte a német piacon kivívott második helyét az Air Berlin. A cég 12 millió utast szállított a tavalyi évben, forgalma pedig meghaladta az 1 milliárd eurót.

Az Air Berlin 2,4 millióval növelte utasai számát, amely 2003-ban még valamivel 10 millió fő alatt volt. Közel ilyen mértékben sikerült a vállalat bevételeinek a növelése is, 19 százalékkal magasabb forgalmat produkált a társaság, amely így 1,05 milliárd euróra rúgott. A nyereségadatokról a cég illetékesei nem közöltek adatokat, csupán annyit mondott a vállalat első embere, Joachim Hunold, hogy a cég pluszban zárta a 2004-es esztendőt. Az idei évre vonatkozó előrejelzése során pedig az igazgató azt mondta, hogy amennyibe az olajárak nem emelkednek tovább, a cég erős nyereséggel zárrhat.

A légitársaság további dinamikus növekedést tervez, és a vállalat vezetésének nem titkolt célja, hogy majdan a piacvezető nemzeti légitársaság a Lufthansa eredményeit is megközelítsék. Egyes piaci szegmensekben, így például a spanyolországi utaztatás esetében ezt már sikerült elérni, az Air Berlin a nagyszámú német turistának köszönhetően a legnagyobb forgalmú külföldi légitársasággá vált.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Fapadosoktól kaphat óriásmegrendelést az Airbus
Rekordévet zár majd a vezető német fapados
Magyarországot is célba veszi a legnagyobb német fapados

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!