2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német Lufthansa légitársaság pénteken bejelentette, hogy a csütörtökön lejárt határidőig megszerezte a svájci Swiss International Air Lines Ltd. 96 százalékát. A Swiss 84,6 százalékát a nagyrészvényesek ajánlották fel még korábban, a többit a kisrészvényeseknek tett vételi ajánlat alapján szerezték meg a németek.

A német Lufthansa légitársaság pénteken bejelentette, hogy a csütörtökön lejárt határidőig megszerezte a svájci Swiss International Air Lines Ltd. 96 százalékát. A Swiss 84,6 százalékát a nagy részvényesek ajánlották fel még korábban, a többit a kisrészvényeseknek tett vételi ajánlat alapján szerezték meg a németek.

[ajanlo=198][igazitas=left/]A Lufthansa-Swiss fúzió a legnagyobb légiforgalmi összeolvadás azóta, hogy az Air France tavaly megszerezte a holland KLM-et. A két cég márciusi egyetértése alapján a Lufthansa május 4-én tett ajánlatot: részvényenként 8,96 svájci frankot kínált a kisrészvényeseknek, akik még a társaság 15 százalékát birtokolták. Az ajánlott ár a zürichi nyitóárak harmincnapi átlaga március 23-tól számítva - adta hírül az MTI.

Március 23-án mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége, köztük a svájci kormány is egyetértését nyilvánította ki a felvásárlás iránt. A nagyrészvényesek - az értékpapírok majdnem 85 százalékának erejéig - már akkor elfogadták a Lufthansa ajánlatát. Az elképzelések szerint a Swiss leányvállalatként kerülne 100 százalékos Lufthansa-tulajdonba, mostani márkanevét megőrizné, és önállóan működne. A most még 4 százalékot birtokló kisrészvényeseknek tíz munkanapos további gondolkodási időt adtak június 22-ig, utána minden bizonnyal megkezdik a részvények bevonását. A Lufthansa eredetileg 310 millió eurós irányárat közölt, ebből 45 millió euró juthat a kisrészvényeseknek.

A németek azzal számolnak, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A svájciak számára fontos, hogy Zürich-Kloten ne süllyedjen le a regionális repülőterek rangjára.

Ahogy a Menedzsment Fórum a Financial Times Deutschlandra hivatkozva már korábban megírta, a Swiss 12 hónapon belül csatlakozik a Star Alliance-hez. Christoph Franz, a Swiss konszern vezére "mérföldkőnek" nevezte a 151 országot és 846 célállomást magába foglaló légiszövetséghez való csatlakozást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!