2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Parlament jelentős szigorításokat javasolt az európai vasút liberalizálásáról szóló, most készülő tervezetben. Eszerint a tervezettnél korábban liberalizálnák a személyszállítás üzletágát, és komoly kártérítésre köteleznék a vasúttársaságokat a késések miatt, írja a Világgazdaság.

[ajanlo=101][igazitas=left/]Az EP-bizottság a napokban fogadta el azokat a módosító indítványokat, amelyek az Európai Bizottság által javasolt időpontnál korábban, 2008-tól tennék lehetővé a nemzetközi fogalomban más szereplők piacra lépését. Az országon belüli járatokon 2012-től válna ez lehetővé.

A javaslat tehát szabad utat adna a tagállamokon belüli belföldi szállításnak is, s ez - például az Intercity szolgáltatásban - jelentős kiesést okozhat a MÁV-nak. A társaság szakértők szerint még nincs abban az állapotban, hogy felvegye a versenyt a konkurensekkel, így a cég átmeneti mentességet tartana méltányosnak.

Az EP szigora a késések területén is érzékenyen érintheti a MÁV-ot. Egy órás késés után a menetjegy árának negyedét, kétórásnál felét, három órásnál pedig háromnegyedét kellene visszatéríteni az utas részére. A magyar vasút azonban ezen a téren is ötéves halasztást tartana indokoltnak, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!