[ajanlo=101][igazitas=left/]Az EP-bizottság a napokban fogadta el azokat a módosító indítványokat, amelyek az Európai Bizottság által javasolt időpontnál korábban, 2008-tól tennék lehetővé a nemzetközi fogalomban más szereplők piacra lépését. Az országon belüli járatokon 2012-től válna ez lehetővé.
A javaslat tehát szabad utat adna a tagállamokon belüli belföldi szállításnak is, s ez - például az Intercity szolgáltatásban - jelentős kiesést okozhat a MÁV-nak. A társaság szakértők szerint még nincs abban az állapotban, hogy felvegye a versenyt a konkurensekkel, így a cég átmeneti mentességet tartana méltányosnak.
Az EP szigora a késések területén is érzékenyen érintheti a MÁV-ot. Egy órás késés után a menetjegy árának negyedét, kétórásnál felét, három órásnál pedig háromnegyedét kellene visszatéríteni az utas részére. A magyar vasút azonban ezen a téren is ötéves halasztást tartana indokoltnak, számol be a Világgazdaság.
A MÁV-nak is fizetnie kellene a többórás késésekért
Az Európai Parlament jelentős szigorításokat javasolt az európai vasút liberalizálásáról szóló, most készülő tervezetben. Eszerint a tervezettnél korábban liberalizálnák a személyszállítás üzletágát, és komoly kártérítésre köteleznék a vasúttársaságokat a késések miatt, írja a Világgazdaság.