2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV új ártárgyalásokba kezd, a Bombardier reménykedik, a Stadler pedig a KDb döntése ellenére is folytatja a hazánkba szánt vonatok gyártását, derül ki a Menedzsment Fórum cikkéből.

A Bombardier mindenesetre "örömmel és megnyugvással vette tudomásul" a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) döntését, és bízik abban, hogy a MÁV az újabb összevetés során az ő ajánlatukat értékeli magasabbra, nyilatkozta az MTI-nek Dian József, a kanadai-német cég 65 százalékos többségi tulajdonában lévő MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója.

Mint ismert, a magyar vasúttársaság március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt 130 milliárd forintos pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDb-hez. A cég - többek között - azzal az indokkal támadta meg a döntést, hogy a győztes Stadler Bussnang nem saját, hanem anyacége, a Stadler Rail Group mérlegadataival tett eleget a pályázaton való részvétel feltételeinek. A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A testület április 19-én tárgyalta az ügyet, majd április 22-én tíz nappal meghosszabította az eljárási határidőt.

A jogi huzavona miatti másfél hónapos csúszás ellenére jelenleg még mindkét pályázó tartja magát a korábban vállalt szállítási határidőkhöz. A meglehetősen feszes tempó miatt azonban adódik a kérdés: meddig lehet még anélkül tovább nyújtani az ügyet, hogy abból a hatalmas volumenű fejlesztést finanszírozó adófizetőknek, mint egyszerű utasoknak ne származzon hátrányuk. Számukra ugyanis az a fontos, hogy - az ígéreteknek megfelelően - 2006 márciusától a jelenleginél európaibb körülmények között utazhassanak az érintett Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon, legyenek azok akár Stadler-, akár Bomberdier-vonatok.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!