A Bombardier mindenesetre "örömmel és megnyugvással vette tudomásul" a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) döntését, és bízik abban, hogy a MÁV az újabb összevetés során az ő ajánlatukat értékeli magasabbra, nyilatkozta az MTI-nek Dian József, a kanadai-német cég 65 százalékos többségi tulajdonában lévő MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója.
Mint ismert, a magyar vasúttársaság március 18-án a Stadlert hirdette ki az összesen 60 villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt 130 milliárd forintos pályázat nyerteseként. A második helyen végzett Bombardier március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KDb-hez. A cég - többek között - azzal az indokkal támadta meg a döntést, hogy a győztes Stadler Bussnang nem saját, hanem anyacége, a Stadler Rail Group mérlegadataival tett eleget a pályázaton való részvétel feltételeinek. A testület március 24-én ideiglenes intézkedéssel tiltotta meg a MÁV-nak, hogy aláírja a Stadler-Ganz Transelektro svájci-magyar konzorciummal a szerződést. A testület április 19-én tárgyalta az ügyet, majd április 22-én tíz nappal meghosszabította az eljárási határidőt.
A jogi huzavona miatti másfél hónapos csúszás ellenére jelenleg még mindkét pályázó tartja magát a korábban vállalt szállítási határidőkhöz. A meglehetősen feszes tempó miatt azonban adódik a kérdés: meddig lehet még anélkül tovább nyújtani az ügyet, hogy abból a hatalmas volumenű fejlesztést finanszírozó adófizetőknek, mint egyszerű utasoknak ne származzon hátrányuk. Számukra ugyanis az a fontos, hogy - az ígéreteknek megfelelően - 2006 márciusától a jelenleginél európaibb körülmények között utazhassanak az érintett Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon, legyenek azok akár Stadler-, akár Bomberdier-vonatok.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
A MÁV visszatáncol, a Stadler gyártja a vonatokat
A MÁV új ártárgyalásokba kezd, a Bombardier reménykedik, a Stadler pedig a KDb döntése ellenére is folytatja a hazánkba szánt vonatok gyártását, derül ki a Menedzsment Fórum cikkéből.