A veszteségek meghaladják a tárgyalások kezdetén jelzett mértéket - tette hozzá a szóvivő.
Keresztes Dávid kijelentette: "... olyan stratégia- és csapat kialakításával foglalkozunk, amely segít abban, hogy esetleges új tulajdonosként ne csak a gyors tőkeemeléssel, hanem az azonnal megkezdett racionalizálással minimalizáljuk a Malév veszteségeit. A jelenlegi állapot szerint rövid időn belül mintegy százmillió euró tőkeemelésre van szükség és arra, hogy az első pillatattól kezdve ésszerűsítsük a tevékenységet, átszervezzük a társaságot és megnyissuk az új közép-kelet-európai piacokat."
Hozzátette: ez azért fontos, mert a behozandó működő tőke az első évben nem az utasok számának növelését szolgálja, hanem a szükséges fejlesztések finanszírozását, amely megerősíti a Malév helyzetét a régióban és új munkahelyek teremtésére ad lehetőséget.
A Malév oneworld légiszövetséghez történő csatlakozásával kapcsolatban Keresztes Dávid az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a LAL befektető csoport tanácsadó csapatának tagja az a Robert Crandall, aki az American Airlines légitársaság elnök-vezérigazgatója volt abban az időben, amikor az amerikai légitársaság kezdeményezte a oneworld légiszövetség megalapítását.
A flyLAL litván légitársaságot is birtokló LAL befektetési csoport képviselője az MTI-nek elmondta: a tervek szerint a kelet-közép-európai légitársaságokból egy olyan konzorciumot alakítanának ki, amelynek a Malév lenne a vezető légitársasága - támaszkodva a kelet-közép-európai piacra Bulgáriától Lettországig. Ez a stratégia jelentősen növelné a ferihegyi repülőtéren az átszálló utasok számát és az áruszállítási forgalmat is. A közép-kelet-európai régiót átölelő fejlesztések és a további hosszútávú járatok beindítása pedig a turizmus gyors fejlődéséhez is hozzájárulna - fűzte hozzá Keresztes Dávid.
A befektető megtartaná a magyar légitársaság nemzeti jellegét és segítené a regionális terjeszkedését - mondta Keresztes Dávid.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. (ÁPV) igazgatósága január 11-i ülésén döntött arról, hogy két pályázóval, a Borisz Abramovics orosz üzletember nevével fémjelzett AirBridge Zrt.-vel és a litván befektetői csoporttal folytatja a tárgyalásokat a Malév 99,95 százalékának eladásáról és a több mint 30 milliárd forint állami kezességvállalással felvett hitel "kezeléséről".
A tárgyalásokon a Malév előtt álló üzleti lehetőségek és a javasolt pénzügyi megoldások részleteit tekintik át - közölte akkor az ÁPV. A privatizációs szervezet emlékeztetett arra, hogy "a privatizáció legfőbb célja a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű társaság hosszabb távú működőképességének biztosítása".
Az ÁPV a magyar nemzeti légitársaság privatizációs eljárásának tárgyalási szakaszába december közepén az AirBridge Zrt.-t, a litván LAL légitársaságot birtokló LAL investiciju valdymas-t, valamint Ofer Hava magánszemély által jegyzett ír-magyar befektetői csoportot hívta meg.