A legmagasabb elismerésnek számító, platina Effie-vel a zsűri a Lowe GGK kreatív ügynökséget és a T-Comot jutalmazta a Matáv vonalértékesítési akciót népszerűsítő kampányáért. A telekommunikációs kategóriában nevezett animációs madaras Matáv-reklámokért a hirdető T-Com és a reklámokat készítő Lowe GGK aranyat is kapott.
A madaras kampány már az EFFIE-t megelőzően több elismerést begyűjtött: a 6. Arany Penge Fesztiválon a komplex kampány kategóriában BRONZ PENGÉT nyert az ügynökség, emellett az elnyerte az ARANY GONDOLAT-ot, amit a legjobb gondolati alapra épülő kampány kaphat meg.
A szakmai megmérettetést megelőzően a Menedzsment Fórumon zajlott Reklámmustra 2005/1 szavazáson a madaras kampány több díjat is elnyert a közönségtől. A "Legeredetibb Ötlet" képzeletbeli díját a szavazáson részt vettek 35 százaléka ítélte a "Matáv varjúknak", de a "Profi kivitelezés" és az érzelmi azonosulás szempontjából is a Lowe GGK madaras szpotjai voltak a nyerők.
A zsűri - a bank és pénzügyi szolgáltató szektorból egyedüli díjazottként - bronz EFFIE-díjban részesítette a K&H lakáshitel kampányát. A "Te foglalkozhatsz a kellemessel, mi foglalkozunk a hasznossal" című kampánynak köszönhetően a bank új devizaalapú lakáshitele igazi sikertermékké vált. Az arculatváltás előtt indult akció médiaügynöksége az OMD Hungary, míg a hirdetések készítője a Republic of Art volt.
Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza.
A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt.
"A K&H Bank 10 éve nem részesült marketingkommunikációs elismerésben, ezért különösen nagy sikernek értékeljük a díjat. Ugyan a kampány még a Bank arculatváltását megelőző időszakában zajlott, de hatékonysága és a Bank nevének ismertebbé tétele előkészítette a május végén kezdődött logováltást és márkafrissítést" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Menedzsment Fórum