2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újszerű reklámmal rukkolt elő a Lobedu Leo Burnett reklámügynökség a Mercedes számára. Az új kampányból hiányoznak az unalomig koptatott klisészerű hegyvidéki szerpentinek, vagy tengerparti naplementék. Sőt, még az autók is.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A kampány nemrég indult Dél-Afrikában. A hirdetés három változata autók helyett azok jelenlegi vagy jövőbeni tulajdonosaira koncentrál. A reklámokban láthatunk topmodellt egy káprázatos partin, krikett-játékost egy öltözőben és egy fiút egy iskolában. Mindhárom változat "főszereplőjét" hatalmas nyüzsgés veszi körül, de ők maguk Rodin Gondolkodójának pózában nyugodtan pihennek a sürgés-forgás kellős közepén.

A reklámból tehát a korábbi gyakorlattal ellentétben hiányzik a mozgás megjelenítése, helyette statikusság és nyugalom jelenik meg. A reklámügynökség képviselője szerint ugyanis a hirdetés nem a nyers erőről, hanem az "erőlködés nélküli fölényről" szól - írja az International Herald Tribune.

A Mercedesnek pillanatnyilag minden segítségre szüksége van, eladásai ugyanis stagnálnak vagy visszaesnek világszerte. Január és július között 674 200 autót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 682 900 darabbal. A vállalat helyzetét nehezíti a cégvezetőkkel kapcsolatos vesztegetési botrány, illetve a társaság anyavállalata, a DaimlerChrysler vezérigazgatójának visszavonulása is. Mindezek ellenére a dél-afrikai piacon a Mercedes valamivel jobban teljesít a többi luxusautókat gyártó cégnél.

Richard Venn, a társaság dél-afrikai részlegének vezetője szerint az új reklámhadjárat önmagában még nem képes a recessziót visszafordítani, de megalapozhat egy hosszú távú imázs-megújító stratégiát, amivel új vevőket hódíthat meg a cég. A Mercedes nem az egyetlen autógyártó, amely száműzte reklámjaiból magukat az autókat, a Honda és a Volkswagen már korábban megtette ezt a lépést.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!