[ajanlo=474][igazitas=left/]A kampány nemrég indult Dél-Afrikában. A hirdetés három változata autók helyett azok jelenlegi vagy jövőbeni tulajdonosaira koncentrál. A reklámokban láthatunk topmodellt egy káprázatos partin, krikett-játékost egy öltözőben és egy fiút egy iskolában. Mindhárom változat "főszereplőjét" hatalmas nyüzsgés veszi körül, de ők maguk Rodin Gondolkodójának pózában nyugodtan pihennek a sürgés-forgás kellős közepén.
A reklámból tehát a korábbi gyakorlattal ellentétben hiányzik a mozgás megjelenítése, helyette statikusság és nyugalom jelenik meg. A reklámügynökség képviselője szerint ugyanis a hirdetés nem a nyers erőről, hanem az "erőlködés nélküli fölényről" szól - írja az International Herald Tribune.
A Mercedesnek pillanatnyilag minden segítségre szüksége van, eladásai ugyanis stagnálnak vagy visszaesnek világszerte. Január és július között 674 200 autót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 682 900 darabbal. A vállalat helyzetét nehezíti a cégvezetőkkel kapcsolatos vesztegetési botrány, illetve a társaság anyavállalata, a DaimlerChrysler vezérigazgatójának visszavonulása is. Mindezek ellenére a dél-afrikai piacon a Mercedes valamivel jobban teljesít a többi luxusautókat gyártó cégnél.
Richard Venn, a társaság dél-afrikai részlegének vezetője szerint az új reklámhadjárat önmagában még nem képes a recessziót visszafordítani, de megalapozhat egy hosszú távú imázs-megújító stratégiát, amivel új vevőket hódíthat meg a cég. A Mercedes nem az egyetlen autógyártó, amely száműzte reklámjaiból magukat az autókat, a Honda és a Volkswagen már korábban megtette ezt a lépést.
Menedzsment Fórum
A Mercedes is száműzi az autókat reklámjaiból
Újszerű reklámmal rukkolt elő a Lobedu Leo Burnett reklámügynökség a Mercedes számára. Az új kampányból hiányoznak az unalomig koptatott klisészerű hegyvidéki szerpentinek, vagy tengerparti naplementék. Sőt, még az autók is.