2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi kereskedelemben a Tesco Globál Áruházak Rt. érte el tavaly a hazai láncok körében a legnagyobb, mintegy 25 százalékos növekedést.

Magas forgalmat bonyolítottak a magyarok is

Az AC Nielsen Piackutató Kft által a Mai Piac kereskedelmi szaklap megbízásából végzett felmérés szerint azonban nem a Tesco, hanem Metspa áll árbevételt tekintve az első helyen. A Metspa - a Metro és a Spar közös beszerzési társasága - tavaly 375,47 milliárd forint bevételt ért el.

Örvendetes, hogy a dobogós helyeken magyar társaságok találhatóka, mégpedig a CBA a második, a Co-op Hungary Rt a harmadik lett, míg a negyedik helyen a szintén hazai tulajdonú Honiker beszerzési társulás található. Mind a három társaság bruttó árbevétele meghaladta a 200 milliárd forintot.

A Provera amely Corát, a Smatch/Match és a Profi üzletláncot tömöríti az ötödik legnagyobb forgalmú kereskedelmi cég lett Őket követte a Tesco, amely az idén is erőteljes piaci terjeszkedést folytat, minek keretében június 26-án nyitja meg huszonharmadik hipermarketjét, ezúttal Zalaegerszegen. Nem szerepelt a korábbi a listákon a Reál Hungária Rt., amely a kilencedik helyet foglalja el.

Milliós négyzetméterre jutó bevételek

A külföldi vállalkozások elsősorban a nagy alapterületű üzletek tulajdonosi, ezt igazolja, hogy a toplista összes üzletszámából számszerűen mintegy 13 százalékot tesznek ki a külföldi üzletek, a forgalomból ugyanakkor 55 százalékot hasítanak ki. Elmondható ugyanakkor, hogy az előző évhez képest növekedett a magyar tulajdonú társaságok piaci részesedése.

A társaságok egy négyzetméterre jutó árbevételét vizsgálva a bevételi rangsor kissé módosul. Amíg a CBA 1,4 millió forintot értékesít egy év alatt egy négyzetméteren, addig ugyanez a szám a Co-op Hungary-nél mindössze 805 ezer forint. A Tesco egy négyzetméterre eső éves forgalma szintén 1 millió forint fölött van. Jelentős forgalomnövekedést értek el az elmúlt évben a drogérialáncok. A DM-Drogerie Markt 16 százalékkal növelte forgalmát a 2000-es eladásaihoz képest. Ennél nagyobb ütemű, 31 százalékos forgalombővülést realizált, több mint tíz új bolt nyitásával, a magyar piacon működő második legnagyobb drogérialánc, a Rossmann, amely 68 üzlettel 13 milliárd forintos árbevételt ért el.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!